رفتن به مطلب

تاثیر مصرف برنج و نان سفید در بروز افسردگی


ارسال های توصیه شده

محققان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند که مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده، می تواند باعث تغییر خلق و خوی و ایجاد یا تشدید خستگی و سایر علائم افسردگی در زنان یائسه شود.

 

 

 

به گزارش مهر، مطالعات جدید نشان می دهد که خوردن نان سفید، برنج سفید و دیگر مواد غذایی حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده احتمال ابتلا به افسردگی را در زنان یائسه افزایش می دهد. علاوه بر آن، یافته های این پژوهش ها مشخص می کند که مصرف فیبر در رژیم غذایی همچون غلات، سبزیجات و میوه های تازه، سبب کاهش میزان افسردگی خواهد شد.

 

در همین رابطه پژوهشگری به نام «جیمز گنگویچ» و همکارانش در قالب یک تیم تحقیقاتی از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک، به مطالعه و بررسی داده های بیش از ۷۰ هزار زن یائسه پرداختند.

 

این زنان بین سال های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ میلادی در طرح سلامت این موسسه شرکت کرده بودند. مصرف کربوهیدرات بسته به نوع مواد غذایی، سطح قند خون را در درجه های مختلف افزایش می دهد.

 

نتایج این بررسی ها نشان می دهد که افزایش قند خون پس از خوردن کربوهیدرات ها باعث ایجاد واکنش هایی همچون تغییر خلق و خوی و تشدید خستگی و سایر علائم افسردگی در زنان یائسه می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...