رفتن به مطلب

مونمونی

عضو جدید
  • تعداد ارسال ها

    221
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

709 Excellent

درباره مونمونی

  • درجه
    <b><font color="#0000CC" face="Tahoma">کاربر انجمن</b></font>
  • تاریخ تولد ۲۰ بهمن ۱۳۶۵

اطلاعات شخصی

  • نام واقعی
    مونا
  • تخصص ها
    آره من شمالی هستم، بوی بارون می ده دستم !!
  • علاقه مندی ها
    پرتقال ، خواب ، شنا ، گردش و تفریح ، رانندگی

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    زیست شناسی
  • گرایش
    سلولی- مولکولی
  • مقطع تحصیلی
    لیسانس
  • شغل
    بیکار
  1. در کلاس روزگار درسها گونه گونه هست درس دست یافتن به آب و نان درس زیستن کنار این و آن درس مهر درس قهر درس آشنا شدن درس با سرشک غم ز هم جدا شدن
  2. روزهـــــــای تنهــــــایی را دوســـت دارم ولـــی شبــهـــایش را نـــــه !!!
  3. مضرات شکلات تلخ بسیار کمتر از شکلات های شیرین هستش ؛ خوشحال باش که کاکائو شیرین دوس نداری
  4. جام جم آنلاين: زياده روي در مصرف شكلات‌هاي كاكائويي و غيركاكائويي منجر به بي‌قراري و بي‌نظمي ‌در ضربان قلب مي‌شود. كارشناس مسوول بهداشت و تغذيه استان يزد در گفتگو با ايسنا با اشاره به نقش مصرف شكلات بر سلامت افراد گفت: شكلات‌ها به 2 دسته كاكائويي و غيركاكائويي تقسيم مي‌شوند. شكلات‌هاي غيركاكائويي از تركيب قند، شكر و گلوكز تهيه مي‌شوند و از آنجايي كه مقدار قندهاي ساده بايد 10 تا 15 درصد انرژي روزانه را رفع كند، مصرف اين شكلات‌ها مقدار انرژي روزانه را به‌عنوان قند ساده تامين مي‌كند. يوسف نقيايي با بيان اين‌كه مقدار مصرف شكلات به مقدار قند ساده روزانه بستگي دارد، افز
  5. مونمونی

    لاغر کردن شکم؟!

    کوچک کردن شکم نیاز به وقت و حوصله زیادی دارد، بخصوص اگر نقاطی از شکم نسبت به کاهش چربی مقاوم باشند و به ‌راحتی لاغر نشوند.ناحیه ی پایین شکم و پهلوها دو قسمتی هستند که با ورزش و رژیم غذایی به سختی لاغر می‌شوند. بعضی افراد روزهای متمادی از جدیدترین وسایل لاغری شکم استفاده می‌کنند، در حالیکه هیچ‌کدام از این روش‌ها برای لاغر کردن شکم موثر نیست.تنها یک شیوه مفید برای لاغر کردن نقاط مقاوم به لاغری وجود دارد که به شرح زیر است: اجرای یک رژیم صحیح و علمی + انجام ورزش‌های هوازی+ حرکات ورزشی مربوط به شکم+ بلند کردن وزنه. اولین چیزی که باید بدانید این است که لاغر کردن فقط یک قسمت از بدن غیرممکن
  6. تكيه بر داروهاى لاغرى اگر به دنبال ميانبرهايى براى كم كردن وزن خود مى گرديد بدانيد كه داروهاى لاغرى ميانبر صحيحى براى شما نيستند. استفاده از اين گروه از داروها صرفاً در موارد خاصى كاربرد دارد كه بايستى با تجويز پزشك و تحت نظر آن صورت گيرد. داروهاى مورد تأييد كتب مرجع تغذيه انگشت شمار بوده كه لازم است اطلاعاتى از آنها داشته باشيد. گروهى از آنها باعث كاهش اشتها مى شوند (مثل سيبوترامين) كه با توجه به اينكه روى آزاد شدن هورمونهاى خاصى مثل سروتونين و كاته كولامين ها اثر مى كند عواض خطرناكى از جمله افزايش فشار خون، افزايش ضربان قلب، اضطراب، تعريق و عصبانيت است گروه ديگر روى جذب مواد غذايى
  7. بنابراين كمبودهاى ناشى از رژيم هاى گياه خوارى مثل كمبود آهن عوارض خطرناكى چون كم خونى، ريزش مو و موارد ديگرى را كه مربوط به آهن بدن است به دنبال خواهد داشت كه همين مسأله خود باعث ترس از رژيم به خاطر عوارض بد آن و بالاخره شكست در برنامه هاى مذكور مى گردد. عدم پشتكار در رعايت رژيم غذايى بسيارى از افراد چاق هستند كه براى كاهش وزن به متخصص تغذيه مراجعه و رژيم غذايى دريافت مى كنند اين گروه در ابتدا انتظار دارند كه رژيم ارائه شده معجزه اى ايجاد كرده و بتواند به راحتى وزن آنها را كم كند ولى اين افراد يك يا دو سال بعد و با وزن بيشتر از وزن اوليه مراجعه و اظهار مى كنند مى خواهند دوباره
  8. انگيزه رسيدن به وضعيت سلامت جسمى و تناسب اندام: اولين و مهم ترين انگيزه لازم براى رعايت يك رژيم غذايى علمى و خوب اين است كه شما هدف خود را از كاهش وزن دقيقاً مشخص كرده و هميشه در طول دوره رژيم غذايى به آن فكر كنيد. چاقى منشأ بسيارى از بيمارى هاست. امروزه در هر مجله و كتاب و يا سايت اينترنتى كه مطالعه مى كنيد به طور حتم در خصوص مضرات چاقى مطالب بسيارى را مشاهده مى كنيد. اگر ما مى خواهيم از رژيم غذايى مناسب براى كاهش وزن استفاده كنيم بايستى بدانيم كه از منشأ بسيارى از بيمارى ها پيشگيرى مى كنيم.در نظر گرفتن اين موارد انگيزه كافى براى رعايت رژيم
  9. مايکل روزنبام، سرپرست تحقيقات اين هورمون در بافت های چربی ساخته می شود و بنابراين وقتی وزن بدن کم می شود ميزان توليد لپتين نيز کاهش می يابد. پژوهشگران برای محک زدن نظريه خود دوزهای مشخصی لپتين به داوطلبان لاغر و چاق که اخيرا وزن کم کرده بودند دادند. آنها دريافتند وقتی سطح لپتين به قبل از دوران رژيم برگشت، اکثر تغييرات متابوليسمی و هورمونی که باعث می شود فرد نتواند مانع بازگشت تدريجی وزن به قبل از دوران رژيم شود، بار ديگر معکوس می شود. از قبل معلوم بود که لپتين در کنترل اشتها نقش بازی می کند، اما نحوه دقيق عملکرد آن مشخص نبود. پزشکان در مورد افراد بیش از حد چاقی که دچار
  10. بسياری از مردم وزنی را که کم کرده اند پس از مدتی بازمی يابند دانشمندان می گويند فهميده اند چرا وزن کم کردن معمولا آسانتر از پايين نگاه داشتن وزن است. تيمی از محققان در دانشگاه کلمبيای نيويورک نشان داده است که کليد اين معما افت سطح هورمون "لپتين" است که وظيفه اش کنترل اشتهاست. اگر درباره رژيم های لاغری نظری داريد با ما در ميان بگذاريد آنها دريافتند که تزريق اين هورمون به برخی از افرادی که اخيرا وزن کم کرده اند کمک می کند دوباره فورا تمام وزن از دست رفته را اضافه نکنند. نتايج اين مطالعه در نشريه "تحقيقات کلينيکی" (Clinical Investigation) چاپ شده است. تخمين
  11. نوشابه های رژیمی رژیم هایی که تمام یا بخشی از وعده ها و میان وعده های غذایی را با یکسری نوشیدنی ها جایگزین می کنند بتازگی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. تحقیقات حاکی از اثر کوتاه مدت این رژیم ها بر تناسب اندام است. نوشابه های رژیمی حدود 250-200 کالری دارند و وقتی که جایگزین وعده های غذایی می شوند کالری بسیار کمی را به بدن وارد می کنند. بیشتر این نوع نوشیدنی ها برای افرادی که فرصت غذا خوردن را در طول روز ندارند یا از میوه ها و سبزی ها به اندازه کافی استفاده نمی کنند، جذابیت بیشتری دارند؛ اما این افراد به دلیل تغذیه سبک در طول روز، دست به پرخوری های شبانه می زنند. نکته آخر
  12. رژیم کم چربی برخلاف رژیم کم کربوهیدرات ، این نوع رژیم ها اثر بلند مدت بسیار خوبی دارند. در واقع با حذف چربی ها به عنوان مهم ترین گروه غذایی کالری زا و با انتخاب میان وعده ها، گوشت و لبنیات کم چرب وزن مشخص به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. آنچه طرفداران این نوع برنامه غذایی باید توجه داشته باشند این است که علت اصلی کاهش وزن آنها کم شدن میزان کالری مصرفی است. پس اگر آنها هنگام اجرای رژیم ، شکلات های بدون چربی یا محصولات نشاسته ای را به مقدار زیاد استفاده کنند، نه تنها لاغر نخواهند شد، بلکه به دلیل نرسیدن یک گروه غذایی یعنی چربی ها سلامت خود را هم به خطر انداخته اند. در رژیم های کم چر
  13. مونمونی

    می خواهم لاغر شوم

    من یک رژیم موثر می خواهم. این تقاضای یک بیمار از میان خیل بیماران سردرگم در رژیم های مختلف و رنگارنگ است، البته بسیاری از آنها پس از مدتی ناامید می شوند و به این نتیجه می رسند که این گونه رژیم های غذایی اصولا اثر طولانی مدت ندارند. هنگام رژیم گرفتن یک اصل مهم را هیچ گاه فراموش نکنید: تنها راه صحیح و پایدار برای کاهش وزن و نگهداشتن وزن جدید این است که افراد چاق بدانند روش تغذیه ی گذشته آنها اشتباه بوده است و تنها یک برنامه غذایی مناسب می تواند در وهله اول پرخوری آنها را کاهش دهد یا حذف کند و برای رسیدن به این هدف راه های مختلفی وجود دارد. رژیم کم کربوهیدرات اگر چه بانیان این
  14. کلاً چای نوشیدنیه خوبیه اگر درست به عمل بیاد ، یعنی روش صحیح دم کشیدنش رو بلد باشیم ! البته مصرف زیاد هر ماده ای برای بدن زیان آوره، چای هم به همین ترتیب!
×
×
  • اضافه کردن...