جدول سایز بندی کودکان: آموزش تعیین سایز لباس کودک بر اساس سن و وزن

بازدید: 275 بازدید
سایز لباس کودک

چه قصد خرید لباس بچه گانه به صورت آنلاین را داشته باشید و چه بخواهید لباس کودک خود را به صورت حضوری خریداری کنید، دانستن سایز دقیق لباس کودک به شما کمک می کند انتخاب درستی داشته باشید تا از خرید لباس هایی با سایز نا مناسب برای فرزند خود اجتناب کنید. در این مقاله، یک راهنمای جامع برای جدول سایزبندی کودکان ارائه می دهیم تا به شما کمک کنیم لباس هایی را انتخاب کنید که به درستی برای فرزندتان اندازه باشند و او در آنها احساس راحتی کند.

عوامل موثر در انتخاب سایز مناسب

  • سن: سن یکی از رایج ترین روش ها برای تعیین سایز لباس کودکان است. با این حال، به خاطر داشته باشید که کودکان با سرعت های مختلفی رشد می کنند و ممکن است در یک سن خاص سایزهای متفاوتی داشته باشند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه بفهمید سن معیار خوبی برای انتخاب سایز برای کودک شما هست یا خیر، توجه به جدول وزن بر اساس سن استاندارد (منحنی رشد) است. اگر کودک شما دارای وزنی در میانه نمودار است، تعیین سایز بر اساس سن برای کودک شما مناسب است. اما اگر وزن کودک در بالا یا پایین نمودار نرمال قرار می گیرد، بهتر است از معیارهای دیگری برای تعیین سایز لباس کودک استفاده کنید.

انتخاب سایز مناسب لباس کودک

سایز مناسب لباس کودک

  • قد: قد دومین عامل مهم در انتخاب سایز لباس است. اندازه گیری قد کودک از سر تا نوک پا بهترین راه برای تعیین سایز مناسب لباس اوست. اگر قد کودک شما در مقایسه با هم سن های او کوتاه تر یا بلند تر است، در استفاده از این معیار بایستی با دقت عمل کنید.
  • وزن: وزن نیز می تواند در انتخاب سایز لباس، به خصوص برای کودکان نوپا و شیرخوار، نقش داشته باشد.
  • نوع بدن: کودکان دارای آناتومی های مختلفی هستند. برخی از کودکان لاغر و بلند قد هستند، در حالی که برخی دیگر چاق و کوتاه قد هستند. هنگام انتخاب لباس، نوع بدن فرزندتان را در نظر بگیرید تا لباسی را پیدا کنید که به خوبی اندازه او باشد.

جدول های سایزبندی لباس نوزادی و بچه گانه

اکثر برندهای لباس، جداول سایزبندی مخصوص خود را دارند که اندازه های مختلف لباس هایشان را نشان می دهد. این جداول معمولاً بر اساس سن، قد، وزن و نوع بدن دسته بندی می شوند. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که این جداول فقط یک راهنمای کلی هستند و ممکن است تمام کودکان در یک سن خاص به یک اندازه نباشند.

همیشه بهتر است قبل از خرید لباس، سایز فرزندتان را اندازه گیری کنید و لباس را با توجه به اندازه های او انتخاب کنید.

نکات مهم در خرید لباس بچه گانه

  • هنگام خرید لباس برای کودکان، همیشه به دنبال لباس هایی باشید که کمی بزرگتر باشند تا فرزندتان بتواند برای چند ماه از آنها استفاده کند.
  • به برچسب های لباس توجه کنید. بسیاری از برچسب های لباس، اطلاعاتی در مورد نحوه شستشو و خشک کردن لباس ارائه می دهند.
  • اگر در انتخاب سایز مناسب لباس برای فرزندتان مشکل دارید، از یک فروشنده لباس کمک بگیرید.

هر سایز لباس نوزادی تا چند ماهگی قابل استفاده است؟

سایز بندی لباس نوزاد بر اساس ماه (سایز لباس کودک بر اساس سن)

سایز دو صفر(۰۰): نوزادان با وزن کمتر از سه کیلوگرم یا جثه ی ظریف

سایز صفر (۰): نوزادان تازه متولد شده تا سه ماهگی

سایز یک (۱): نوزادان سه تا شش ماهه

سایز دو (۲): نوزادان شش تا نه ماهه

سایز سه (۳): نوزادان دوازده تا هجده ماهه

سایز چهار (۴): کودکان دوازده تا هجده ماهه

سایز پنج (۵): کودکان هجده تا بیست و چهار ماهه

سایز شش (۶): کودکان دو تا سه ساله

سایزبندی لباس نوزاد

لباس نوزادی سایز صفر تا چند ماهگی قابل استفاده است؟

این سایز لباس نوزادی از سایزهایی می باشد که به طور معمول از ابتدای تولد نوزاد و نهایتا تا یک ماهگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
توجه داشته باشید که جثه نوزاد شما و برند لباس و دوخت و برش آن می تواند در مدت زمان گفته شده موثر باشد. تهیه یک یا دو دست لباس نوزادی سایز صفر کافی است.

لباس نوزادی سایز یک تا چند ماهگی قابل استفاده است؟

لباس نوزادی سایز یک، تا شش ماهگی می‌تواند مورد استفاده شما قرار گیرد. از این لباس می‌توانید به تعداد دو الی چهار دست بخرید. اگر کمتر از این تعداد هم خریدید نگران نباشید چون این بار می‌توانید با در نظر گرفتن رنگ پوست و جثه ی نوزادتان انتخاب بهتری داشته باشید.

لباس نوزادی سایز دو تا چند ماهگی قابل استفاده است؟

این لباس مناسب برای نوزادان بالای شش ماه است. این یعنی نوزاد وارد مرحله جدیدی از تولد و رشد شده است. خرید سه دست لباس با این سایز با در نظر گرفتن اینکه نوزاد، شش ماهگی دوم خود را در چه فصلی از سال سپری خواهد کرد توصیه می‌شود.

لباس نوزاد

لباس نوزادی سایز سه تا چند ماهگی قابل استفاده است؟

توصیه می‌کنیم که برای خرید لباس با سایز سه هیچ عجله ای نکنید زیرا زمان کافی برای خرید لباس با این سایز وجود دارد. بنابراین، پیشنهاد میکنیم بیشتر از دو دست از این سایز لباس تهیه نکنید تا در زمان مناسب خود لباس های بهتر و بیشتری تهیه نمایید.

لباس بچه گانه با سایز مناسب از کجا بخرم؟

اگر به دنبال خرید لباس بچه گانه با سایز مناسب هستید، بایستی مکان هایی را در نظر بگیرید که اطلاعات صحیح و علمی در مورد سایز بندی کودکان را به شما ارائه کنند. اگر از فروشگاه های حضوری خرید می کنید، حتما از فروشنده اطلاعات کاملی در مورد سایزبندی و استانداردهای قواره مورد استفاده کسب کنید. اگر از فروشگاه های آنلاین لباس بچه گانه برای انجام خرید خود استفاده می کنید، کافیست جدول سایزبندی هر محصول را پیدا کنید و اندازه های آن را با یکی از لباس های فرزند خود مطابقت دهید.

اما چه فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش لباس بچه گانه دارای جداول سایزبندی استانداردی هستند؟ در زیر به چند نمونه از این فروشگاه ها اشاره خواهیم کرد

فروشگاه آنلاین لباس بچه گانه شاهدونه

شاهدونه، یکی از فروشگاه های عرضه لباس بچه گانه با ابعاد و سایزهای استاندارد است. این فروشگاه در صفحه هر محصول، اطلاعات کاملی در مورد روش تعیین سایز لباس قرار داده است که به علت طراحی بصری آن، به راحتی می توانید لباس با ابعاد مورد نظر را انتخاب کنید. تنوع محصولات فروشگاه آنلاین لباس کودک شاهدونه، زیاد است و شما حق انتخاب بالایی در گزینش محصولات دارید.

فروشگاه آنلاین لباس کودک فینگیلی

فروشگاه آنلاین فینگیلی، در مدت کوتاهی توانسته است به یکی از پیشگامان بازار در زمینه خرید لباس بچه گانه تبدیل شود. عرضه لباس های خارجی با کیفیت و با ابعاد استاندارد در این فروشگاه اینترنتی موجب شده والدین با خیال راحت خرید خود را از آن انجام دهند و در زمینه سایزبندی و انتخاب سایز مناسب کوچک ترین دغدغه ای نداشته باشند. این فروشگاه در زمینه فروش انواع اکسسوری کودک مانند عینک بچه گانه، ساعت مچی بچه گانه، کلاه بچه گانه، جورا بچه گانه و … هم فعال است. طبق تجربیات مشتریان این فروشگاه، خرید اینترنتی کفش بچه گانه شیک از فروشگاه فینگیلی، یکی از بهترین تجربه های خرید برای آن ها بوده است.

سایت مقایسه قیمت ترب

سایت ترب، یک پلتفرم آنلاین جهت مقایسه قیمت و مشخصات محصولات در سایت های مختلف است. ترب به شما ارزان ترین قیمت ها را معرفی می کند و شما می توانید با مراجعه به سایت ارائه دهنده کمترین قیمت، خرید خود را مستقیما از سایت مورد نظر انجام دهید.

نواندیشان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.

ادامه مطلب