جزوه مبانی نظری معماری معاصر حامد کامل نیا

بازدید: 3737 بازدید
جزوه مبانی نظری معماری معاصر

جزوه مبانی نظری معماری معاصر که توسط دکتر حامد کامل نیا تهیه شده است را به صورت PDF در 124 صفحه از لینک داده شده می توانید دانلود کنید.

این جزوه شامل خلاصه ای از نحوه شروع معماری مدرن می باشد و ابتدا با مقدماتی پیرامون رنسانس آغاز می گردد، سپس به انقلاب صنعتی و تحولات پس از آن می پردازد و در ادامه به گرایش های معماری مدرن و سپس پست مدرن می پردازد، درفصل آخر نیز به معماری معاصر ایران پرداخته می شود، با توجه به اینکه منابع جزوه از کتاب های اصلی و مرجع کنکور ارشد معماری تهیه گردیده است، مطالعه این جزوه به داوطلبان کنکور توصیه می گردد.

يكي از مهمترين پرسش ها در حوزه معماري پرداختن به اين سوال است كه معماري معاصر ازچه زماني آغاز مي گردد؟ به عبارتي ديگر زماني كه صحبت از معماري معاصر مي شود منظور چه بازه زماني و يا چه محدوده تاريخي براي تحليل و بررسي آثار معماري است چرا كه مي توان چنين ابراز داشت كه هر دوره نسبت به دوره پيشين خود به نوعي معاصر به شمار مي رود. بنابراين معماري دوران گوتيك نسبت به دوران باستان نيز مي توانسته در جايگاه تاريخي خود معاصر محسوب شود. از اين روست كه در قرن هفدهم، معماري دوره اول رنسانس نسبت به دوران باستان به نوعي معماري مدرن خوانده مي شود.

موضوع ديگر بررسي تفاوت ميان تاريخ معماري معاصر و دانش معماري معاصر است. از اين منظر، تاريخ صندوقچه مشهودات تغيير ناپذيرنيست بلكه جرياني متحرك است و دانش به گستره آن در زمان و مكان مي پردازد اما همين دانش براي تبديل شدن به يك جريان خردمندانه نياز به شاخصه هايي ديگر دارد.

فهرست مطالب جزوه مبانی نظری معماری معاصر :

بخش اول: به سوي معماري نوين

بخش دوم: معماري و صنعت

بخش سوم: معماري دوران مدرن

بخش چهارم: دوران پسا مدرن

بخش پنجم: معماري معاصر در کشورهای در حال توسعه

بخش ششم: ايران و دوران مدرن

نام فایل: جزوه مبانی نظری معماری معاصر حامد کامل نیا

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.

ادامه مطلب