طراحی تاسیسات مکانیکی استخر شنا

بازدید: 3170 بازدید
طراحی تاسیسات مکانیکی استخر شنا

کتابچه طراحی تاسیسات مکانیکی استخر شنا توسط دکتر مهرزاد خراسانی تهیه شده است که بررسی محاسبات مورد نیاز جهت تجهیزات موتورخانه یک استخر شنا می پردازد و به صورت PDF از لینک زیر می توانید دانلود نمایید.

تاسیسات استخر هاي شنا بنا به کاربرد و محل استفاده آن ها متفاوت است اما در اکثر استخر ها براي سیستم تاسیسات آن از موتورخانه استفاده می کنند. استخر ها اگر به صورت سرپوشیده و یا سرباز باشند نحوه استقرار و تجهیز موتورخانه آن ها متفاوت است.

در استخر هاي سرباز نیاز به گرمایش و سرمایش محیط نمی باشد و تنها تصفیه و گرمایش آب نیازمند سیستم هاي تاسیساتی است. این در حالی است که در استخرهاي سرپوشیده و در پارك هاي آبی سرپوشیده سیستم هاي گرمایشی و سرمایشی مناسب باید براي استخر انتخاب گردد و در موتورخانه استخر قرار گیرد.

در صورت سرپوشیده بودن استخرهاي شنا نیاز به تهویه سالن، وجود دارد. سالن مورد استفاده باید در درجه حرارت مناسب و رطوبت مطلوب باشد. براي تامین این درجه حرارت باید از وسایل سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد که در این کتابچه به بررسی این مسائل نمی پردازیم و تنها به نوع سیستم تامین کننده این حرارت و رطوبت اشاره خواهد شد.

سرفصل های کلی کتابچه طراحی تاسیسات مکانیکی استخر شنا :

  • مقدمه استخر
  • گرمایش استخر
  • فیلتراسیون استخر
  • سیستم پمپاژ
  • یک مثال طراحی موتور خانه استخر کامل حل شده

نام فایل: طراحی تاسیسات مکانیکی استخر شنا

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان

ادامه مطلب