معرفی انیمیشن داستان اسباب بازی Toy Story 1995

بازدید: 356 بازدید

 داستان انیمیشن

در انیمیشن داستان اسباب بازی یک عروسک قدیمی به نام وودی که رهبری اسباب‌بازی‌های پسربچه‌ای شش ساله را برعهده دارد، با ورود عروسک پیشرفته‌ای به نام باز، جایگاه خود را در میان اسباب‌بازی‌ها در خطر می‌بیند و…

انیمیشن Toy Story 1995

 درباره انیمیشن

انیمیشن Toy Story محصول کشور آمریکا و در ژانر انیمیشن ، ماجراجویی می‌باشد و به کارگردانی John Lasseter در سال 1995 ساخته شده است. در انیمیشن داستان اسباب بازی بازیگرانی چون Annie Potts، Don Rickles، Erik von Detten، Greg Berg، Jack Angel، Jim Varney، John Morris، John Ratzenberger، Kendall Cunningham، Laurie Metcalf و… به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان اسباب‌بازی (Toy Story) اولین انیمیشن بلند کامپیوتری پیکسار است که در سال 1995 به کارگردانی جان لستر ساخته و منتشر شد. به دنبال آن داستان اسباب‌بازی 2 در سال 1999 و داستان اسباب‌بازی 3 در سال 2010 ساخته شدند. همچنین داستان اسباب بازی 4 برای سال 2019 توسط سازندگان تایید شده. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از 10 فیلم انیمیشن برتر جهان است. بازیگرانی چون “تام هنکس”، “تیم الن”، “دان ریکلز”، “والاس شان”، “جان رتزنبرگر” و “اندرو استنتن” در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخته‌اند. انیمیشن “داستان اسباب‌بازی” به دلیل بهره‌مندی از جلوه‌های گرافیک کامپیوتری پیشرفته و زیبا، با تحسین بسیاری از منتقدین روبرو شد و همچنین در سه بخش مختلف مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه شد. پس از موفقیت فیلم کوتاه اسباب‌بازی فلزی در سال ۱۹۸۸، دیزنی به پیکسار پیشنهاد همکاری داد تا یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای تولید کند که از منظر اسباب‌بازی کوچک روایت می‌شد. لستر، استنتون و داکتر پیش‌نویس اولیه را نوشتند که دیزنی آن را رد کرد؛ زیرا می‌خواستند لحن فیلم «پرتنش‌تر» باشد. پس از چندین حلقهٔ داستان فاجعه‌بار، تولید متوقف و فیلم‌نامه بازنویسی شد تا لحن و موضوع موردنظر پیکسار را بهتر منعکس کند: «اسباب‌بازی‌ها عمیقاً می‌خواهند بچه‌ها با آن‌ها بازی کنند و… این میلِ امیدها، ترس‌ها و اعمال است که آن‌ها را برمی‌انگیزد.» استودیو که در آن زمان متشکل از تعداد نسبتاً کمی کارمند بود، فیلم را تنها تحت محدودیت‌های جزئی مالی تولید کرد. داستان اسباب‌بازی در ۱۹ نوامبر ۱۹۹۵ در تئاتر ال کاپیتان در لس آنجلس به نمایش درآمد و در ۲۲ نوامبر ۱۹۹۵ در سینماهای آمریکای شمالی اکران شد. فروش کلی این فیلم بیش از ۳۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان بود و دومین فیلم پرفروش سال ۱۹۹۵ شد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در سایت راتن تومیتوز دارای امتیاز ۱۰۰٪ است. داستان اسباب‌بازی به دلیل نوآوری فنی پویانمایی سه بعدی، شوخ‌طبعی و پیچیدگی موضوعی فیلم‌نامه، موسیقی و اجراهای آوازی (به‌ویژه هنکس و آلن) مورد ستایش قرار گرفت. این فیلم توانست نامزد دریافت سه جایزهٔ اسکار برای بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی (اولین پویانمایی که نامزد دریافت این جایزه شد)، بهترین ترانه برای «من دوست تو هستم» و بهترین موسیقی فیلم شود و موفق شد جایزهٔ اسکار دستاورد ویژه را دریافت کند. موفقیت داستان اسباب‌بازی ایجاد فرنچایز چندرسانه‌ای و مجموعه‌ای متشکل از سه دنباله را رقم زد که با داستان اسباب‌بازی ۲ (۱۹۹۹) شروع شد.

نواندیشان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.

ادامه مطلب

دسته‌بندی‌ها