کتاب آموزش مقدماتی برنامه نویسی بازی با استفاده از SFML که توسط میلکو جی. میلچیو و به کوشش عباسعلی طهماسبی تهیه شده است را با فرمت PDF از لینک زیر میتوانید دانلود کنید.
این کتاب برای افرادی است که در زمینه برنامه نویسی بازی تجربه دارند اما میخواهند برای پروژه بعدی خود، از SFML استفاده کنند. شاید شما هم برای یک بازی، ایدهای دارید، اما محیط فعلی شما را برای برآوردن نیازهای بازی شما خیلی کند است یا اینکه یک راهحل مستقل از پلتفرم در زبان موردعلاقه خود میخواهید. در هر دو مورد، این کتاب شما را به سرعت به سمت هدفتان راهنمایی میکند. در این مجموعه فرض شده است که یک فهم ابتدایی از ساختن بازی دارید، اما فهمی خوب در حداقل یکی از زبانهای پشتیبانی شده (C++) لازم است.
فهرست مطالب آموزش مقدماتی برنامه نویسی بازی با SFML :
فصل 1: شروع کار با SFML
- ایجاد پنجره
- غیرفعال کردن مکان نمای ماوس
- حلقه بازی و مدیریت ورودی
- رویدادهای مربوط به پنجره، صفحه کلید و ماوس
- رویدادهای مربوط به جوی استیک (دسته بازی)
- استفاده از رویدادها
- رندرینگ و تغییر شکل اشکال هندسی
- رندر فریم
- ترسیم اشکال و تغییر شکل اشکال هندسی
- کنترل شکلها
فصل دوم: بارگذاری و استفاده از بافتها
- بارگذاری بافتها
- تصاویر در مقابل بافتها
- ایجاد تصاویر و تولید بافتها
- رندر شکلها با استفاده از بافتها
- sprite چیست؟
- شکلها در مقابل sprite ها
- قابلیت تغییر شکل و ترسیمپذیری
بخش سوم: انیمیت کردن Sprite ها
- گرفتن زمان
- sf::Time و sf::Clock
- Sprite ها در عمل
- ساختن یک انیمیت کننده و استفاده از آن
- چندین انیمیشن
فصل چهارم: مدیریت یک دوربین دوبعدی
- دوربین چیست؟
- کی باید از دوربین استفاده کنیم؟
- SFML چطور یک دوربین را پیادهسازی میکند؟
- مدیریت دوربینها با استفاده از sf::View
- چرخاندن و کوچک و بزرگ کردن یک دوربین
- Viewport
- نقشهبرداری مختصات
- OpenGL چیست؟
- آیا شما باید از OpenGL استفاده کنید؟
- استفاده از OpenGL در داخل SFML
- OpenGL در چندین پنجره
فصل پنجم: اکتشاف دنیای صداها و متون
- مقدمهای بر مدل صوتی
- صدا در مقابل موسیقی
- صدا در عمل
- کلاس sf::Sound
- معرفی AssetManager 2.0
- sf::Music و sf::SoundStream
- sf::SoundSource و صدا در محیط سه بعدی
- خصوصیات عمومی صداها
- صدا در محیط سه بعدی
- نصب یک شنوند
- منابع صوتی
- خلاصه خصوصیات صوتی
- شروع کار با sf::Text
- AssetManager 3.0
بخش ششم: رندر افکتهای ویژه با استفاده از شیدرها
- sf::RenderTarget و sf::RenderWindow
- رندرینگ مستقیم به یک بافت
- برنامهنویسی شیدر
- شیدر چیست؟
- بارگذاری شیدر
- AssetManager 4.0
- استفاده از شیدرها و نصب uniform های شیدر
- sf::Shader و OpenGL
- مثال آخر
- RenderTexture
نام فایل: آموزش مقدماتی برنامه نویسی بازی با SFML
دانلود فایل: لینک مستقیم
پسورد: www.noandishaan.com
نواندیشان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.
آموزش کامل ساخت بازی با Unity 5 3D به صورت تصویری و به زبان فارسی به همراه نرم افزار مربوطه و فایل های آموزش داده شده را از لینک زیر می توانید تهیه نمایید.