نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهکارهای کارآفرینی برای دانشجویان معماری

دسته بندی :مقالات مهندسی معماری 26 فروردین 1401 نواندیشان 1446
راهکارهای کارآفرینی معماری

در مقاله راهکارهای کارآفرینی برای دانشجویان معماری که توسط منا تراشی تهیه شده است به بیان نحوه کارآفرینی برای معماران پرداخته شده است که در این مطلب آورده شده است.

آیا دانشجویان معماری از مهارت کارآفرینی خود آگاهی دارند؟ فکر نمی‌کنم! دانشجویان معماری نژاد نادری هستند. افراد خلاق کاملی که به اندازه کافی جاه‌طلب هستند که کار دائمی شبانه را یک امر نرمال بدانند. اما اکثراً ارزش مالی مهارت‌های خود را نادیده می‌گیرند. و از فقدان چشم‌اندازهای شغلی و کارهای مرتبط با معماری شکایت می‌کنند.

چرا رشته‌ای مانند معماری که همواره پیش‌بینی و خلاقیت را به افراد آموزش می‌دهد، فارغ‌التحصیلانی پرورش می‌دهد که آینده شغلی را بسیار محدود می‌بینند؟ تعداد دانشجویان معماری هر روز در حال افزایش است و با توجه به رکود اقتصادی، شرکت‌ها و دفاتر معماری تنها پذیرای تعداد اندکی از این افراد می‌باشند. چاره چیست؟ تصور می‌کنم که باید تغییر اساسی در طرز فکر دانشجویان معماری وجود داشته باشد. باید از خود سوال کنیم که چگونه می‌توان این مهارت‌ها را به پول تبدیل کرد؟ به جای اینکه انتظار داشته باشیم به استخدام ارگان یا یک شرکت دولتی درآییم.

کارآفرینی برای دانشجویان معماری

چرا منتظر مصاحبه‌های شغلی باشید؟ به جای آن دنبال راهکارهای ساده برای پول در آوردن از حرفه معماری بگردید.

یک معمار یا دانشجوی معماری می‌تواند برای خود کارآفرین باشد. راهکارهای زیادی برای کارآفرینی در حرفه معماری وجود دارد. برخی از این راهکارها در این مجموعه جمع‌بندی شده است.

راهکارهای کارآفرینی معماری :

1- سرویس رندرگیری حرفه‌ای راه بیاندازید

بیشتر افرادی که تمایل به طراحی خانه خود دارند، درک درستی از نقشه‌های دوبعدی ندارند. مشتری‌ها تمایل دارند عکس‌های نظیر آنچه در سایت‌های طراحی منزل و دکوراسیون دیده‌اند، از منزل خود ببینند. بنابراین ایجاد یک سرویس خدماتی می‌تواند یک راهکار باشد. در این سرویس، در ملاقات اول با مشتری در زمینه نیازها و ایده‌های اون بحث می‌شود. در ملاقات دوم 12 دید مختلف اولیه از نقاط مختلف طرح به کارفرما نشان داده می‌شود. کارفرما براساس بودجه خود می‌تواند انتخاب کند که چه تعداد رندر را نیاز دارد. پس از آن فرآیند رندرگیری نهایی انجام می‌شود. یک دانشجوای معماری با مهارت کافی در یک نرم‌افزار سه بعدی می‌تواند درآمد قابل توجهی از راه مدلینگ و رندرگیری بدست آورد.

چگونه شروع کنیم؟

از پورتفولیوی خود به عنوان ابزار تبلیغ استفاده کنید. یک وبسایت پورتفولیو می‌تواند راهکار موثری باشد. وبسایت‌های مجازی زیادی برای ایجاد صفحات اینترنتی پورتفولیو وجود دارد. در صورتی که می‌خواهید برای مدت طولانی یک سایت فعال داشته باشید، می‌توانید از سیستم وردپرس و سرویس‌های فروش هاست استفاده کنید. توسط این سرویس‌ها در کوتاه‌مدت می‌توانید به آسانی یک وبسایت پورتفولیو ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از خدمات وبلاگ‌ها نیز برای ارائه رزومه و پورتفولیوی خود استفاده کنید. پورتفولیو مجموعه آثاری است که به صورت گرافیکی و عکس و تصویر ارائه می‌شود و مهارت‌های کاری شما را نمایش می‌دهد.

کارافرینی معماری

دقت کنید که بر سر زاویه دقیق رندرها به توافق نهایی برسید. مشتری‌ها تمایل دارند که در طول پروژه زاویه رندرها را تغییر دهند. انجام مجدد یک رندر، به ویژه اگر فرآیند پست پروداکشن نیز روی آن انجام شد، وقت‌گیر است.

2- ایجاد یک وبلاگ حرفه‌ای برای ترفندهای طراحی

آیا در زمینه نرم‌افزارهای معماری تخصص دارید؟ اتوکد، اسکچاپ یا فتوشاپ؟ کدام نرم‌افزار را به خوبی وارد هستید و می‌توانید درباره آن بنویسید؟ ایجاد یک وبلاگ مسیر طولانی‌تری برای کسب درآمد است، اما افرادی هستند که به راحتی و با به اشتراک گذاری مهارت‌های خود کسب درآمد می‌کنند.

چگونه شروع کنیم؟

پت فیلن، معماری بود که تا سال 2008 معماری می‌کرد. اما در نتیجه رکود اقتصادی بیکار شد. او وبلاگی در زمینه نرم‌افزارهای معماری ایجاد کرد و در سال اول درآمدی معادل پنج برابر درآمد سال قبل خود به دست آورد. نکته جالب در این است که او از یک وبلاگ انتشار ترفندها شروع کرده و کم کم زمینه کاری خود را گسترش داده است.

آموزش یک راه قدرتمند کسب درآمد است.

3- کانال یوتیوب ویژه خود را ایجاد کنید

اگر مانند من فکر و طراحی می‌کنید، برای سوالات خود در زمینه اتوکد یا رویت به یوتیوب مراجعه می‌کنید. چرا؟ چون قبل از شما فردی این سوال را داشته و پاسخ آن را پیدا کرده است. بله، شما نفر اول نیستید که اینکار را انجام می‌دهید. اما چه اهمیتی دارد؟ اگر شما در یک برنامه خاص مهارت دارید و راهکارهای مناسب برای آن می‌دانید، خدمات شما می‌تواند تقاضای زیادی داشته باشد.

نکته: کسب درآمد مستقیم در یوتیوب برای کاربران ایرانی شاید مشکل باشد، اما ایجاد کانال و به اشتراک گذاری مطالب و ویدئوها می‌تواند راهکاری برای هدایت افراد به بلاگ یا سایت اصلی شما باشد.

راهکارهای کارافرینی

چگونه شروع کنیم؟

مخاطبین خاص خود را از طریق به اشتراک گذاری مداوم فیلم بیابید. به تدریج اعضای دنبال‌کننده کانال شما در یوتیوب افزایش خواهد یافت. شما از این طریق می‌توانید ترافیک دریافتی اعضا را به سایت اصلی خود هدایت کنید.

4- از سایت‌های شغلی فریلنس استفاده کنید

چرا از مزایای سایت‌هایی که برای امثال شما ساخته شده استفاده نکنید؟ سایت‌های فریلنسری وبسایت‌هایی هستند که ارتباط مستقیم بین کارفرما و شما ایجاد می‌کنند. سایت‌های خارجی فعال در این زمینه مثل:

  • گرین لنسر GreenLancer : این سایت افراد با پیش‌زمینه معماری و مهندسی را به کار می‌گیرد تا مدارک مربوط به سیستم‌های خورشیدی را طراحی کنند. حقوق ساعتی شما وابسته به تجربه شماست.
  • آپ‌ورک upwork : سایت آپ ورد مختص حرفه خاصی نیست. این سایت برای ایجاد ارتباط مستقیم بین کارفرما و کارمند ایجاد شده است. درآمد بدست آمده متناسب با نوع کار است.

چگونه شروع کنیم؟

شما به راحتی می‌توانید با ایجاد یک پروفایل و گرفتن اولین پروژه بیزینس خود را ایجاد کنید.

جمع‌بندی

معماری افرادی خلاق را تربیت می‌کند که آموزش داده شده‌اند تا خلاق و تطبیق‌پذیر باشند. بنابراین چرا کارآفرین نباشند؟ قربانی شرایط عدم وجود موقعیت‌های کاری اداری برای معماران نشوید. چشم‌انداز شغلی خود را خودتان تعیین کنید. آیا راهکار دیگری برای کارآفرینی در معماری از قلم افتاده است؟

نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0