نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

راهکارهای موثر برای جذب کارفرما ویژه معماران

دسته بندی :مقالات مهندسی معماری 20 فروردین 1401 نواندیشان 1423

مقاله راهکارهای موثر برای جذب کارفرما ویژه معماران توسط منا تراشی تهیه شده است که محتوای آن در این مطلب از نواندیشان آورده شده است.

نمی‌دانم چه حدی از دارایی و پول شما را راضی می‌کند؟ درآمدی که به صورت ماهانه در ذهن خود دارید چقدر است؟ فکر میکنم بیشتر افراد می‌توانند درآمد بسیار بیشتری داشته باشند. اما یک حد فکری از درآمد خود در ذهن خود دارند و به آن قانع هستند. در این حالت برای چند لحظه فکر کنید که چه اتفاقی می‌افتد اگر پول بیشتری داشته باشید؟ مثلا معادل 10 برابر درآمد فعلی؟ احتمالا پروژه‌های انتخابی شما برای انجام دادن گزینشی‌تر خواهد شد. و انتخاب خواهید کرد که با کدام کارفرما کار کنید و با چه کارفرمایی کار نکنید؟ یا تصمیم خواهید گرفت به چه سفرهای علمی و کاری بروید؟ کیفیت زندگی شما با به دست آوردن پول بیشتر بهتر خواهد شد. اگر فکر کنید که معماری یک بیزینس است و شما باید آن را مدیریت کنید.

فرض کنید که موقعیت نسبتا مناسبی از لحاظ مالی در دفتر خود دارد. در حدی که موفق به پرداخت کرایه‌ها، قبض‌ها، بیمه و مالیات و … می‌شوید. اما همچنان از وضع موجود رضایت ندارید. فکر می‌کردید که تا آخر پاییز می‌توانید حداقل ده کارفرما داشته باشید، اما فقط یکی دارید. شما کارفرماهای موجود خود را دوست دارید، اما می‌دانید که پیدا کردن کارفرمای جدید به معنی توسعه بیزینس شماست.

اگر این شرایط را دارید باید بدانید که به دست آوردن کارفرمای جدید ممکن است و به این سختی که فکر می‌کنید نیست. شما یک معمار خوب هستید و طبیعی است که تعداد بیشتری از افراد باید درباره کیفیت کاری که انجام می‌دهید بدانند.

راهکارهای موثر برای جذب کارفرما ویژه معماران

1- محتوای مرتبط با کارفرمای خود را تولید کنید و با کارفرمای بالقوه به اشتراک بگذارید

شما کارفرماهایی دارید که دوست دارید با آنها کار کنید. افرادی که به راحتی پول زیادی بابت پروژه‌ای که طراحی می‌کنید می‌پردازند. افرادی که به ایده‌های معمارانه شما احترام می‌گذارند. لیست این افراد را پیدا کنید و هر هفته به دو نفر از آنها دسترسی پیدا کنید. مقالات، عکس‌ها و مطالب مرتبط با حوزه کاری آنها را بیابید و برای آنها ارسال کنید. مقالات زیادی در اینترنت موجود است که می‌تواند کمک کند. می‌توانید از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنید.

چیزی شبیه این:

سلام، فکر می‌کنم این مطلب برای شما جالب باشد. در صورت تمایل می‌توانیم درباره آن صحبت کنیم. می‌توانید جملاتی مانند ” امیدوارم همه چیز بر وفق مرادتان باشد” به ایمیل یا مسیج خود اضافه کنید. تا پیام خود را از حالت تکراری مرسوم خارج کنید.

جذب کارفرمای معماری

چگونه این کار به شما کمک می کند؟

بیزینس ذاتا یک حرکت اجتماعی است. و برای اینکه رشد کند نیاز به این دارید که به صورت مداوم در ارتباط با دیگران باشید. همکاری و گسترش دانش باعث ایجاد ارتباطاتی می‌شود که در آینده برای شما بسیار مفید خواهد بود.

2- به مردم نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید

حق‌شناسی یک منبع با ارزش است. که هرگز از بین نمی‌رود و می‌تواند یک کارفرمای شما را به طرف‌دار شما تبدیل کند، و این دقیقا چیزی است که شما به آن نیاز دارید. دنیا جای بزرگی است و در بعضی از مواقع می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. بویژه با کار زیادی که به عنوان یک بیزینس دارید. به همین دلیل است که شما نیاز به یک سیستم برای دنبال کردن مشتری دارید.

در این سیستم شما باید یادآورهایی را بر روی تقویم خود قرار دهید که در آن زمان‌ها با شبکه خود تماس بگیرید و به این شکل همیشه در صدر افکار آنها باشید. می‌توانید یک گرافیک جذاب برای کارفرمایان جدید ارسال کنید و به آنها بگویید که از همکاری با آنها خوشحال هستید.

این کار چه کمکی خواهد کرد؟

بیشتر افراد فراموش می‌کنند اینکار را انجام دهند و به کارفرمای خود این حس را القا کنند که واقعا عضوی از یک مجموعه بزرگ است. شما فقط یک معمار نیستید. بلکه شما حل‌کننده یک مشکل هستید. شاید عجیب به نظر برسد ولی همین کار ساده به کارفرمای شما این حس را می‌دهد که شما پروژه‌ای با کیفیت بالا ارائه می‌کنید.

3- پیشنهادات جالب بدهید

وقتی به کارفرمای بالقوه یک پیشنهاد یا راهکار (بدون دریافت پول) می‌دهید، می‌توانید یک رابطه را با او آغاز کنید که ادامه‌دار باشد. لازم نیست دنبال مشکلات خیلی خاص بگردید. ممکن است یک دید یا مسئله مشخص در سایت ساختمان او که به آن توجه نشده است. می‌توانید به او یک مسیج یا ایمیل ارسال کنید و پیشنهاد خود را بیان کنید. ممکن است صرفا مشکل موجود را به وی بگویید. یا ازین مرحله فراتر بروید و راهکار بدهید. هرچقدر که زندگی آنها را آسان‌تر کنید، بیشتر قدردان تلاش شما خواهند بود.

پیشنهادات به کارفرما

این کار به شما چه کمکی می کند؟

هرچقدر که انسان مفیدتری باشید و در یک زمینه خاص متخصص شوید، ارزش شما برای کارفرمای بالقوه بالاتر می‌رود. وقتی که ارزش شما بالاتر بروند، کارفرما بر حسب نیاز خاص خود به شما مراجعه می‌کند. وقتی در حوزه کاری خود بهترین باشید، رقابتی وجود ندارد، و به اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط شما باعث می‌شود.

4- از شبکه خود برای معرفی خود استفاده کنید

ممکن است دوستی داشته باشید که در زمینه‌های تجاری متخصص است و کارفرمایی را می‌شناسد که در آن حوزه نیاز به معمار دارد. چرا این دو نفر را با هم آشنا نکنید؟ می‌توانید از شبکه دوستان خود نیز برای بازاریابی خود استفاده کنید. ممکن است کارفرمای بالقوه در شبکه‌های اجتماعی یا در زیر یک مطلب کامنتی بگذارد که به دنبال یک تخصص خاص است. می‌توانید پیامی به او بدهید و دوست خود را که در این حوزه خاص فعالیت می‌کند معرفی کنید. سعی کنید پیام خود را کوتاه و مختصر و هدفمند بنویسید.

این کار چه کمکی می‌کند؟

بهترین کسب و کار از روابط متقابل شکل می‌گیرد. شما چیزی را به رایگان می‌دهید که برای فرد دیگری ارزش آفرینی می‌کند. و این به این معناست که در آینده این نیکی به شما باز خواهد گشت. هرچقدر که ارتباطات شما زیادتر باشد، شهرت بیشتری پیدا می‌کنید. شما یک منبع موثق و قابل اطمینان خواهید شد. تنها به دلیل ارتباطاتی که دارید و تعداد افرادی که می‌شناسید. نام شما بر سر زبان‌ها می‌افتد و باعث می‌شود افراد به شما مراجعه کنند، که هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن کارفرمای جدید است. و بهترین آن یک کارفرمای راضی و مشتاق است که در آینده نیز به شما مراجعه خواهد کرد.

شبکه ارتباط با کارفرمایان

نتیجه‌گیری

در حالی‌که ترفندهای بالا هر کدام دارای استراتژی‌های مختلفی هستند، اما همه آنها از یک قانون کلی تبعیت می‌کنند: هر جایی که می‌توانید به رایگان ارزش خلق کنید. زمانی که تاکید شما بر این باشد که یک منبع باشید، کارفرما به صورت ناخودآگاه به سمت شما خواهد آمد. فراموش نکنید که به دست آوردن کارفرما تنها یک مرحله از استراتژی‌های بیزینس معماری شماست.

نظر شما چیست؟

نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0