نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

6 راه شگفت انگیز برای کسب درآمد منفعل ویژه معماران

دسته بندی :مقالات مهندسی معماری 18 فروردین 1401 نواندیشان 996

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد منفعل وجود دارد که در این مطلب که توسط منا تراشی تهیه شده است، شش راه کسب درآمد منفعل ویژه معماران بیان شده است.

به جای اینکه ساعت‌های زیادی را صرف کار بر روی پروژه‌های معماری کنید، که روش معمول برای معماران است، می‌توانید سیستمی را ابداع کنید که از آن به درآمد برسید. این سیستم می‌تواند به عنوان یک شغل دوم برای شما محسوب شود. اسم این سیستم، درآمدزایی منفعل است. این نوع درآمدزایی وابسته به مقدار ساعتی که شما کار می‌کنید نیست!

برای مثال اگر شما یک کتاب الکترونیکی تولید کنید و آن را بارها به فروش برسانید، تعداد ساعت مشخصی کار کرده اید، اما بعد از آن کافی است پا روی پا انداخته، بنشینید و منتظر باشید تا افراد زیادی این کتاب را خریداری کنند و پول آن به حساب شما واریز شود. به جای اینکه صرفا برای پروژه خدماتی که بر روی آن کار می‌کنید پول دریافت کنید، جریانی از درآمد ایجاد کنید که به صورت اتوماتیک تولید می‌شود. در نتیجه آزادی بیشتری خواهید داشت که به مسافرت بروید، در امور خیریه شرکت کنید، به شکل‌های جدیدی از کسب درآمد فکر کنید و در مجموع به کارهایی که بیشتر علاقه دارید بپردازید.

باید یادآوری کنم که ایجاد جریان اتوماتیک درآمد کار آسانی نیست، و نیاز به تلاش اولیه کافی، علاقه و پشتکار دارد، و حتی زمانی که این اتفاق افتاد نیاز به تلاش بیشتری برای حفظ و بهتر شدن آن دارد. بنابراین اگر به دنبال راهکاری برای پولدار شدن یک شبه هستید، این راهکار مناسبی نیست! اما اگر برای صبر و تلاش و حوصله در طول چندین سال آماده هستید، از این طریق می‌توانید درآمد منفعل ایجاد کنید.

راه‌های کسب درآمد منفعل ویژه معماران :

1- کتاب‌های الکترونیکی

کتابی در زمینه موضوعی که به آن تسلط کافی دارید بنویسید. این کتاب سایر افراد و بیزینس آنها را نجات خواهد داد. و در وقت و پول آنها صرفه جویی خواهد کرد. این کتاب را تا جای ممکن به صورت آنلاین بفروشید. به عنوان مثال 500 کپی از یک کتاب به ارزش 20 هزار تومان در ماه درآمدی معادل ده میلیون تومان برای شما به همراه دارد.

هر معماری دارای یک تخصص است (مثلا توانایی کنترل بازار معماری، توانایی کار کردن با یک نرم افزار خاص، چگونه در امتحان نظام مهندسی موفق شویم، تخصص‌های در حوزه طراحی شهری، چگونه وبسایتی بسازیم که گروه خاصی از افراد را جذب کند و …). می‌توانید مطمئن باشید که تعداد زیادی معمار به یادگرفتن تخصص شما علاقه دارند. اگر دانش شما باعث صرفه‌جویی در زمان یا پول کسی شود، پرداختن 20 هزار تومان هزینه زیادی نیست!

اگر شما در یک حوزه دارای تخصص باشید 95 درصد از مخاطبین شما درباره آن موضوع کمتر از شما می‌دانند. بنابراین فقط کافی است که شروع کنید. نترسید و خجالت نکشید. دانش خود را به صورت یک کتاب الکترونیکی برای فروش بگذارید. مزیت این راهکار این است که نیازی به سرمایه‌گذاری و ریسک ندارد. البته ممکن است زمانی را صرف نگارش کتاب یا طراحی یک جلد زیبا و جذاب برای آن کنید، اما در مقایسه با سایر راهکارها، نوشتن کتاب آسان است. و به شما این امکان را می‌دهد که بدون سرمایه‌گذاری و با تلاش کم، جریانی از درآمد را ایجاد کنید. چیزهایی که در این راه می‌آموزید ، بعدا برای شما مفید خواهد بود.

تهیه کتاب الکترونیکی

نحوه فروش کتاب

فرایند فروش کتاب کاملا به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. افراد کتاب را می‌خرند، لینک دانلود را در ایمیل خود دریافت می‌کنند و پول به حساب شما واریز می‌شود. تمام این مراحل بدون مداخله از طرف شما اتفاق می‌افتد.

اما قسمت مهم این است که چگونه کتابی بنویسیم که متفاوت از سایر کتاب‌ها باشد و به خوبی به فروش برسد! این مسئله نیاز به آموزش و بررسی‌های دقیق‌تری دارد. مهمترین مورد در آن، ایجاد مخاطب است. افرادی که یک کتاب را در یک حوزه خاص می‌نویسند، معمولا در این زمینه یک قدرت محسوب می‌شوند ، که برای جذب مخاطب مهم و تاثیرگذار است. این افراد قبلا چندین کتاب رایگان ارائه می‌کنند که باعث می‌شود مخاطب با آنها بیشتر آشنا شود.

2- تبلیغات

محتوای آنلاین را به صورت مجانی تولید کنید. مثلا یک وبلاگ. بابت تبلیغات و بنرها هزینه دریافت کنید. شاید فکر می‌کنید که ایده قدیمی و احمقانه‌ای است. اما دوباره فکر کنید. وبلاگ‌های مشهوری وجود دارد که فقط ازین طریق کسب درآمد می‌کنند. البته ممکن است شما نتوانید مانند وبلاگ‌های بسیار مشهور عمل کنید، اما در جایگاه خود می‌توانید درآمد قابل قبولی داشته باشید.

درباره تخصص خود فکر کنید. چیزی که به آن علاقه دارید. و وبلاگ‌نویسی در این زمینه را شروع کنید. یا از راه‌های دیگر مانند کانال‌های یوتیوب و پادکست‌ها اقدام کنید. اگر محتوایی که تولید می‌کنید خوب و درست باشد، اگر پشتکار کافی داشته باشید و این کار را به صورت منظم برای سال‌ها ادامه دهید! و اگر از تاکتیک‌های اثبات شده برای برتر بودن نسبت به دیگران و جدا کردن خود از خیل وبلاگ‌نویسان استفاده کنید، قطعا درآمد خوبی از این راه به دست می‌آورید.

هر کسی می‌تواند یک وبلاگ داشته باشد و بسیاری از وبلاگ‌نویسان بعد از مدتی از ادامه این کار منصرف می‌شوند. چون این کاری است که تلاش و وقت لازم دارد. مدتی طول می‌کشد تا به درآمد ازین طریق برسید. مثلا ماه‌ها یا سال‌ها. به دست آوردن یک مخاطب هم کار ساده‌ای نیست و زمان‌بر است. به عنوان مثال Architizer در هر ماه چیزی در حدود هفت میلیون بازدید دارد.

اگر دقت کنید در بسیاری از صفحات این وبسایت هم تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید که محصولات یا خدمات معماران را معرفی می‌کند. محتوای خوب بازدیدکننده بیشتری دارد و این به معنی پاداش بیشتر است. اجازه ندهید که این مثال‌ها شما را بترساند. این نمونه‌ها بسیار بزرگ هستند و شانس کمی وجود دارد برای اینکه بتوانید به این تعداد بازدیدکننده داشته باشید.

3- طراحی صنعتی

ایجاد یک طرح یا محصولی که یک مشکل را حل می‌کند. فروختن آن به هر تعداد دفعاتی که می‌توانید.

طراحی صنعتی معماری

وقتی بتوانید یک محصول خاص طراحی یا تولید کنید، می‌توانید آن را به کمپانی‌های زیادی به فروش برسانید. گرچه طراحی و فروش محصول برای معماران یک مسئله کمی مشکل و دور از ذهن است، اما امروزه تکنولوژی‌های جدید، کار را آسان‌تر کرده است. معماران معمولا افراد خلاقی هستند. و می‌توانند ایده‌های خود را اسکیس بزنند. ممکن است یک مشکل تکرارشونده در حوزه ساختمان یا … ببینید و راه‌حلی برای آن داشته باشید. مثلا یک راهکار برای انرژی‌های پایدار در صنعت ساختمان.

تکنولوژی پرینت سه بعدی هم به شما این امکان را می‌دهد که طرح‌های سه بعدی خود را قبل از فروش بسازید. در این زمینه یکی از وبسایت‌های پیشرو وبسایت Kickstarter است. در اینجا پروژه‌های ایجاد شده توسط دیگران نمایش داده می‌شود. و می توانید متوجه شوید که محصول شما تا چه حد برای دیگران جالب است.

4- نرم‌افزار

نرم‌افزاری را ایجاد کنید که در زمان صرفه‌جویی کند یا پول بیشتری تولید کند. آن را به صورت آنلاین به فروش برسانید. شما می‌توانید نرم‌افزارهایی را ارائه کنید که خدمات خاصی ارائه می‌دهند. یکی از وبسایت‌های فعال در این زمینه ArchiSnapper است. برای اینکه یک برنامه یا نرم افزار به فروش برسد باید مشکل بزرگی را حل کند! فروختن چیزی که مشکل خاصی را حل نمی‌کند بسیار مشکل است. اگر برنامه‌ای که ایجاد می‌کنید بتواند مشکل بزرگی را حل کند یا در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کند به راحتی به فروش می‌رسد.

به عنوان یک معمار یا مهندس که با حرفه ساختمان سر و کار دارید می‌دانید که در کدام نقاط مشکل وجود دارد. و نیاز به نرم‌افزاری یا برنامه‌ای حس می‌شود که بتواند در ساعات کاری شما صرفه جویی کند. آیا در کارهای شما فرایندی وجود دارد که از آن متنفر هستید و دوست دارید به صورت اتوماتیک انجام شود؟ جستجو در تمایلات شخصی یک راهکار مناسب در طراحی نرم‌افزارهاست. اگر نرم‌افزار یا برنامه‌ای را ایجاد کنید که یک مسئله پیچیده و وقت‌گیر را حل می‌کند، پتانسیل آن برای فروش بالا می‌رود.

اگر این دسته از برنامه‌ها را به گونه‌ای به فروش برسانید که افراد مجبور به پرداخت هزینه ماهانه برای استفاده باشند، نیاز به تعداد مخاطب زیادی ندارید. توسعه این برنامه‌ها زمان‌بر است و یک شبه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. و علاوه بر آن نیاز به سرمایه‌گذاری زمان و مالی دارد. به عنوان مثال در مقایسه با کتاب‌های الکترونیکی، این کار بسیار مشکل‌تر است. در واقع این روش از روش‌های با ریسک بالا و با پاداش بالا محسوب می‌شود. شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند مانند BricsCAD یا Sefaira و … گاهی نوشتن یک برنامه برای مدیریت پروژه یا زمان، یا یک دستور حسابداری ساده در نرم‌افزار اکسل می‌تواند مشکلات تعداد زیادی از افراد را برطرف کند.

درآمد منفعل ویژه معماران

5- دوره‌های آنلاین

حوزه‌های تخصصی زیادی در زمینه معماری و مهندسی وجود دارد: مانند مدیریت، بازاریابی ، طراحی با نرم افزارها، آزمون‌های مرتبط، محاسبات، آنالیزهای زیست‌محیطی، و … اگر قرار باشد چیزی را به تنهایی و از طریق سعی و خطا یاد بگیرید هزینه زمانی و مالی آن به مراتب بیشتر از زمانی است که دانش مربوط به آن را خریداری کنید. حتی اگر بدانید که همه چیز در دنیای آنلاین امروز پیدا می‌شود، بیزینس‌ها همیشه انرژی و زمان کافی برای به دست آوردن هرچیز توسط خودشان را ندارند و ترجیح می‌دهند هزینه‌ای را پرداخت کنند تا یک دانش را به صورت سازماندهی شده خریداری کنند.

اگر در یک حوزه خاص دارای تخصص هستید، چرا این تخصص را به دیگران آموزش ندهید و دانش خود را به فروش نرسانید؟ شما قبلا اشتباهاتی را در کار خود انجام داده‌اید و بابت آن متحمل هزینه‌ای شده‌اید و جزئیات یک کار را می‌دانید. تعداد زیادی از افراد وجود دارند که مایل هستند برای دانستن این دانش هزینه‌ای را پرداخت کنند تا همین اشتباهات را مرتکب نشوند و فرایند یادگیری آنها سریع‌تر انجام شود. قطعا بسیاری از معماران مایل هستند تا از شما یاد بگیرند.

همین حالا می‌توانید به جمع مدرسین نواندیشان بپیوندید و با بهره‌مندی از مزایای تدریس در نواندیشان، اولین آموزش خود را تهیه کنید.

6- سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمانی

به جای دریافت هزینه کار خود به عنوان معمار یا مهندس در پروژه‌های ساختمانی شریک شوید. بخشی از پروژه را به عهده بگیرید و عواید آن را از فروش پروژه دریافت کنید.

به عنوان یک معمار یا مهندس، شما نسبت به بیشتر افراد موقعیت بهتری برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت و ساز دارید. اگر یک پروژه ساختمانی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد، شما بهتر می‌توانید تشخیص بدهید. آیا این امکان وجود دارد که این پروژه به سه آپارتمان تقسیم شود؟ هزینه‌های آن چه تفاوتی می‌کند؟ پتانسیل‌ها و مشکلات پیش‌روی یک پروژه ساختمانی چیست؟ بعلاوه، شما به زودی مورد توجه سرمایه‌گذاران خصوصی یا بیزینس‌های در حوزه ساختمان قرار می‌گیرید، بویژه اگر شما نیز در جستجوی این مسئله باشید.

سرمایه گذاری پروژه های ساختمانی

معماران و مهندسان می‌توانند دستمزد خود را در قبال دریافت عواید بعدی پروژه مانند اجاره ، فروش و .. کمتر کنند. این درآمد، بعدا به تدریج به حساب شما واریز می‌شود و نوعی از درآمد منفعل برای شماست. تصور کنید که این کار را به صورت مداوم انجام می‌دهید و در طول زمان در 200 پروژه ساختمانی 5 درصد سهم دارید، بنابراین می‌توانید در ماه درآمد ثابت مناسبی از این راه داشته باشید.

از کجا شروع کنیم؟

راه‌های زیادی برای شروع وجود دارد. رسیدن از درآمد صفر به درآمد مناسبی در ماه.

از نظر شما چه راهکارهای دیگری برای کسب درآمد منفعل ویژه معماران وجود دارد؟

نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0