نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

8 روش درآمدزایی ساده از طریق راه‌اندازی سایت

دسته بندی :IT, مهندسی کامپیوتر 30 اردیبهشت 1400 نواندیشان 1593
8 روش درآمدزایی از سایت

اگر به کسب و کار اینترنتی و درآمدزایی از وبسایت علاقه‌مند هستید، این مطلب را دنبال کنید تا با 8 روش درآمدزایی ساده از یک سایت اینترنتی آشنا شوید.

در سالهای اخیر با پررنگ تر شدن نقش اینترنت در زندگی مردم، کسب و کارهای زیادی هم در حوزه اینترنت شروع به کار کرده یا رونق گرفته‌اند. عده‌ای نیز بخشی از کسب و کار قبلی خود را به این فضا منتقل کرده‌اند. به همین دلیل روز به روز به تعداد سایت‌های اینترنتی افزوده می‌شود که با روش‌های مختلف به دنبال کسب درآمد بیشتر در این حوزه می‌باشند. برای هر وبسایتی با توجه به نوع محتوا و اهداف خود، تعدادی از راه‌های کسب درآمد کاربرد داشته و استفاده می شود.

طبیعتاً اولین قدم در این زمینه راه‌اندازی یک وبسایت اینترنتی است که پیش از این آموزش‌های مقدماتی لازم در خصوص انتخاب هاست و نام سایت و دامنه و … ارائه شده است. پس از فراگیری مقدمات اولیه، نیازمند یادگیری و آموزش طراحی وبسایت متناسب با هدف و نوع سایت مدنظرتان می‌باشید. پس از این مرحله شما می توانید از روش‌های زیر برای وبسایت خود کسب درآمد کنید.

8 روش درآمدزایی از سایت :

1- فروش محصولات

یکی از راه‌های مستقیم کسب درآمد از یک وبسایت فروش محصولات می‌باشد. توجه داشته باشید منظور از فروشگاه اینترنتی، الزاماً فروشگاهی مشابه دیجیکالا یا امثال آن نیست. شما میتوانید با فروش یک نوع محصول شروع کنید. محصولی که می تواند تولید خودتان باشد یا تولید دیگری. یا اینکه خودتان به عنوان واردکننده محصول هستید. برای این منظور کافیست فقط یک وبسایت با قابلیت فروش محصولات را راه‌اندازی کنید و محصولات را درج کنید. محصولات می‌توانند شامل محصولات فیزیکی یا دانلودی باشند. دریافت نماد اعتماد الکترونیک و فعالسازی درگاه پرداخت بانکی در افزایش فروش شما و در نتیجه در افزایش درآمدتان می‌تواند موثر باشد. شما در این نوع فروشگاه‌ها می‌توانید از سایر فروشندگان نیز دعوت کنید تا محصولات خودشان را در سایتتان به فروش برسانند و هریک از طرفین درصدی را براساس توافق، سهم خود نمایند.

راه اندازی سایت کسب درآمد

2- آموزش آنلاین

نوعی از وبسایت‌ها که در یکی دوسال اخیر هم طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند، وبسایت‌های آموزشی هستند که اقدام به تولید محتواهای آموزشی به صورت ویدئویی یا پادکست نموده و به صورت آفلاین یا آنلاین دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به سایت فرادرس اشاره کرد. البته اگر در زمینه خاصی تخصص دارید، می‌توانید اقدام به تهیه محتواهای آموزشی و فروش آنها نمایید. البته برای این منظور، لزوماً نیازی نیست که شخصاً وبسایتی را طراحی نمایید، بلکه می‌توانید با سایت‌های زیادی که در این زمینه فعالیت می‌نمایند و مخاطبین زیادی هم دارند، همکاری نموده و محتواهای آموزشی خود را در آنها به فروش برسانید و سهم خود را دریافت کنید.

3- ارائه خدمات آنلاین

نوعی دیگر از وبسایت‌ها که مستقیماً به وسیله آنها می‌توانید کسب درآمد کنید، وبسایت‌هایی هستند که خدماتی را در ازای دریافت هزینه ارائه می‌دهند. این خدمات می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال راه‌اندازی وبسایت جهت ارائه خدمات مشاوره (در زمینه‌های مختلف)، انجام خدمات ترجمه، انجام پروژه، طراحی سایت و سئو و … در واقع با هر تخصصی می‌توانید وبسایت راه‌اندازی نموده و خدمات موردنظر خود را به مشتریان ارائه دهید. البته برای این منظور هم مشابه آموزش، می‌توانید با وبسایت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، همکاری کنید.

4- همکاری در فروش

به دو روش با سیستم همکاری در فروش می‌توانید برای سایت خود درآمدزایی کنید. روش اول اینکه، با وبسایت‌هایی که سیستم همکاری در فروش دارند همچون دیجیکالا، همکاری نموده و محصولاتشان را در سایتتان درج نموده و با ارجاع دادن مشتری به آن وبسایت‌ها کسب درآمد کنید. روش دوم اینکه خودتان سیستم همکاری در فروش را در سایت راه‌اندازی کنید و به کاربرانی که برای فروش محصولاتتان همکاری می‌کنند، پورسانت دهید.

5- ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد برای وبسایت‌هایی می‌باشد که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند. این روش به دلیل بازدهی بالا مورد استقبال بسیاری از تبلیغات دهندگان در اینترنت نیز می‌باشد. در این روش هم وبسایت‌های واسطی وجود دارد که می‌توانید با همکاری با آنها فرصت بیشتری برای کسب درآمد از طریق ریپورتاژ آگهی بدست آورید که از جمله آنها می‌توان به نشریلا اشاره نمود.

درآمد از ریپورتاژ آگهی

6- تبلیغات متنی و بنری

یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی از وبسایت، درج تبلیغات بنری و دریافت هزینه در ازای تبلیغات می‌باشد. این روش یکی از مرسوم‌ترین روش‌های کسب درآمد برای سایت‌های خبری و سایت‌هایی است که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند که تبلیغات متنی یا بنری متفاوتی را در بخش‌های مختلف سایت نمایش دهند. باتوجه به اینکه بسیاری از وبسایت‌ها خودشان مستقیماً نمی‌توانند تبلیغات را جذب کنند، می‌تواند با همکاری با سایت‌های واسط از جمله کاپریلا این تبلیغات را جذب کنند که اغلب به صورت تبلیغات کلیکی می‌باشد که سایت‌های نمایش دهنده تبلیغات به ازای هر کلیک درآمدی را کسب می نمایند. این نوع تبلیغات اغلب از نوع تبلیغات همسان یا Native می‌باشند که تبلیغاتی را متناسب با محتوای وبسایت و رفتار کاربران نمایش می‌دهند که می‌تواند اثرگذاری و بازخورد بیشتری نیز داشته باشند و باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران گردد.

7- تبلیغات ایمیلی یا پیامکی

نوع دیگری از تبلیغات که می‌تواند به کسب درآمد از طریق وبسایت کمک کند، تبلیغات ایمیلی یا پیامکی می‌باشد. برخی از وبسایت‌ها با بانک اطلاعاتی هدفمندی که در اختیار دارند، با ارسال ایمیل یا پیامک تبلیغاتی اقدام به کسب درآمد می‌کنند یا اینکه با این روش‌ها فروش خود را افزایش داده و درآمد بیشتری کسب نمایند.

8- عضویت ویژه

یکی از خدماتی در برخی از وبسایت‌ها ارائه می‌شود که می‌تواند منجر به کسب درآمد شود، تعریف عضویت و اشتراک‌های ویژه مدت‌دار یا دائمی برای کاربران می‌باشد. شما می‌توانید با ارائه خدمات خاص یه امتیازات ویژه به این گروه، کاربران را تشویق کنید تا با خرید اشتراک ویژه، عضو این گروه شوند. این روش اغلب در فروم‌ها و تالارهای گفتگو کاربرد دارد.

راه های کسب درآمد سایت

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

همانگونه که ذکر شد، روش‌های مختلفی برای درآمدزایی از یک وبسایت وجود دارد که هریک از سایت‌ها باتوجه به نوع فعالیت خودشان از یک یا چند روش کسب درآمد استفاده می‌کنند. طبیعی است که بسیاری از اقدامات تکمیلی را جهت افزایش درآمد در وبسایت می‌بایست انجام داد که نیازمند آموزش‌های کامل‌تر در این زمینه می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که سایت فرادرس مراجعه نموده و آموزش‌های لازم در خصوص طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ را در این وبسایت دنبال نمایید.

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.

 

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0