شاخص شهرهای برتر (Top Cities Index)

بازدید: 1605 بازدید
شاخص شهرهای برتر

شاخص شهرهای برتر (Top Cities Index) براساس پرسشنامه‌ای است که توسط موسسه ایپسوس تهیه شده است و شامل فقط سه پرسش است و از 18 هزار نفر پرسیده شده است.

مؤسسه ایپسوس، سومین شرکت بزرگ دنیا زمینه تحقیقات بازار و متخصص در افکارسنجی است که مقر اصلی آن در پاریس است و در 84 کشور دفتر دارد. این مؤسسه در گزارشی تحت عنوان شهرهاي برتر به رتبه بندي 60 شهر مي‌پردازد که در این بین، تهران و نایروبی به طور مشترک رتبه آخر را کسب کرده‌اند. این گزارش که بر اساس پرسش‌نامه از حدود 18 هزار نفر تهیه شده است و در این پرسش‌نامه فقط سه پرسش وجود داشته است: الف) دوست دارید در کدام شهر به کسب‌وکار بپردازید؟ ب) دوست دارید در چه شهري زندگی کنید؟ ج) دوست داريد از کدام شهر بازدید کنید؟

مولفه‌های شاخص شهرهای برتر :

مؤلفه‌هاي تشکیل‌دهنده شاخص شهرهاي برتر در تصوير زیر نمایش داده شده است. این مؤلفه‌ها عبارت‌اند از: زندگی، سفر و گردش، کار و تجارت.

مولفه های شهرهای برتر جهان

شهرهاي هدف ارزيابي و دفاتر نمايندگي مؤسسه

این شرکت شعب متعددی در سراسر جهان دارد که در خاورمیانه در شهرهای منام، اربیل، بغداد، کویت، بیروت، دوحه، ریاض و دبی دارای نمایندگی است. در دیگر نقاط آسیا نیز 26 شعبه در کشورهایی نظیر چین، منطقه خودمختار هنگ‌کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، پاکستان، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، تایلند و ویتنام دارد. شهرهای آسیایی شامل شامل ابوظبی، بانکوک، بیجینگ، دهلی، هنگ‌کنگ، تل آویو، استانبول، جاکارتا، کراچی، کوالالامپور، اوزاکا، مسکو، مکه، مانیلا و شانگهای است. تهران نیز در این مطالعه و مطالعه قبلی این شاخص در 2013 ارزیابی شده است.

منبع: نشریه دانش شهر
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
آموزش سیتی انجین

ادامه مطلب