نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود جزوات طراحی راکتور

جزوات طراحی راکتور

جزوات طراحی راکتور دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه شریف، موسسه پارسه و … را به صورت PDF از لینک‌های زیر می‌توانید دانلود کنید.

کلیه فرآیندهای صنعتی برای تولید اقتصادی فرآورده‌های موردنظر از مواد اولیه به صورت یک دسته مراحل پشت سر هم طراحی می‌شوند. مواد خام در ابتدا از یک رشته مراحل تغییر فیزیکی می‌گذرند تا به شکل قابل ترکیب درآیند. سپس آنها را وارد راکتور می‌نمایند. محصولات واکنش باید مجدداً از مراحل تغییر فیزیکی مثل جداسازی، خالص‌سازی و غیره بگذرند تا فرآورده نهایی موردنظر حاصل شود.

طرح راکتور یک مسئله ساده و معمولی نمی‌باشد، بلکه برای هر فرآیند طرح‌های متعددی را می‌توان در نظر گرفت. در یک طرح اقتصادی فقط بهای راکتور نیست که باید به حداقل برسد، زیرا در یک طرح پیشنهادی ممکن است بهای راکتور اندک فرض شود، ولی محصولات حاصل از آن به وجهی باشند که خالص‌سازی فرآورده‌ها هزینه بیشتری از یک طرح ثانوی در برداشته باشد. بنابراین برای یک طرح صحیح، تمام فرآیند را از نظر اقتصادی باید مورد توجه قرار داد. در طرح راکتور باید از اطلاعات، علم و تجربه در بسیاری از زمینه‌ها مثل ترمودینامیک سینتیک شیمایی – مکانیک سیالات، انتقال حرارت، انتقال جرم و اقتصاد بهره گرفت. مهندسی واکنش‌های شیمیایی استفاده از کلیه این عوامل در طراحی راکتور محسوب می‌شود.

فهرست مطالب جزوات طراحی راکتور :

جزوه راکتور مقدماتی دانشگاه تهران :

جزوه اول مربوط به راکتور مقدماتی است که توسط دکتر موسویان در دانشگاه تهران تهیه شده است و به صورت PDF دست نویس در 132 صفحه برای دانلود قرار داده شده است.

جزوه راکتور پیشرفته دانشگاه تهران :

جزوه دوم هم که توسط دکتر موسویان در دانشگاه تهران تدریس شده است، مربوط به سطح پیشرفته می‌باشد که براساس کتاب لون اشپیل به صورت PDF دست نویس در 216 صفحه تهیه شده است.

جزوه طراحی راکتور دانشگاه شریف :

جزوه سوم هم برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف توسط دکتر خراشه تدریس شده است که مسعود زمانی تهیه و تنظیم آن را در 403 صفحه PDF انجام داده‌اند.

جزوه طراحی راکتور پارسه :

چهارمین جزوه توسط دکتر رضا طاهری برای مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در موسسه پارسه تدریس شده است که به صورت PDF دست نویس در 240 صفحه برای دانلود قرار داده شده است.

جزوه پنجم راکتور :

تهیه کننده جزوه سینتیک و طراحی راکتور پنجم متأسفانه مشخص نیست. این جزوه در 45 صفحه به صورت PDF دست نویس و البته با خطی خوانا تهیه شده است.

نام فایل: جزوات طراحی راکتور

دانلود فایل: جزوه اول | جزوه دوم | جزوه سوم | جزوه چهارم | جزوه پنجم

پسورد: www.noandishaan.com

دوره آموزش پیشرفته نرم افزار COMSOL ویژه مهندسین شیمی را به زبان فارسی و به صورت تصویری از لینک زیر می‌توانید تهیه و دانلود نمایید.

آموزش پیشرفته COMSOL

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0