چهار جزوه مختلف آموزش نرمافزار 3دی مکس به زبان فارسی را که با فرمت PDF تهیه شدهاند از لینکهای داده شده میتوانید دانلود نمایید.
جزوه اول توسط محمد نظری در 75 صفحه تهیه شده است. جزوه دوم توسط مصطفی بیات قلی لاله در 45 صفحه تهیه شده است. جزوه سوم که مربوط به دانشگاه شمس گنبد کاووس است توسط رابعه قرایی، مرضیه رضایی و مهدی سنجه ونلی تهیه شده است و نویسنده جزوه چهارم متأسفانه نامشخص است.
پیش از شروع کردن مبحث باید اطلاعات در مورد برنامه Max و فرقها و نقطه اشتراکهای آن با نرمافزارهای مشابه میتوانیم داشته باشیم. در بین برنامههای گرافیکی، دو نرمافزار بسیار شناخته شده در فاز کارهای سه بعدی و انیمیشن با اسمهای 3dsmax و Maya موجود است که علیرقم وجود برنامههای مشابه دیگر مانند modo ، Light Wave و … این دو نرمافزار میان علاقمندان به کارهای انیمیشنی، درصد بالایی از انیماتورها مایل باشند تا کارهای خود را با برنامه Maya انجام دهند، که علت آن را میتوان در وجود دینامیکهای گوناگون و کاملتر این برنامه دانست. اما از طرف دیگر، اگر سری به دنیای طراحی معماری، دکوراسیون و … بزنیم مشاهده کرد که بیشتر کاربران این مشاغل طرفدار برنامه 3dsmax هستند، که با وجود دلیلهای مختلف برای برگزیدن این برنامه در این عرصه، شاید مهمترین دلیل آن را بتوان در وجود منابع آموزشی غنی در مورد این برنامه دانست.
فهرست مطالب جزوه آموزش 3دی مکس :
جزوه اول:
- آشنایی با 3DS MAX
- نوار منو
- منوی File
- آموزش فرمان هاي منوي Edit
- آموزش منوی Group
- مدلسازي شماره 1
- شی BOX
- شی cylinder
- شی Teapot
- شی Cone
- شی Geosphere
- شی Pyramid
- شی Plane
- نسبت دادن رنگ به اشیاء
- تنظیم نرمالها و همواري اشیاء
- مدلسازي شماره 2
- ایجاد شی (Hedra)
- ساخت شی Torus Knot
- ساخت شی Chamfer Box
- ساخت شی Chamfer Cyl
- ساخت شی Oil Tank
- ساخت شی Capsule
- ساخت شی Spindle
- ساخت شی L-EXT
- ساخت شی Gengcn
- ساخت شی C-EXT
- ساخت شی Ring Wave
- ساخت شی Prism
- ساخت شی Hose
- تنظیم نرمالها و همواري اشیا 2
- آموزش نوار ابزار
- مدلسازي شماره 3
- ساخت اشیاء و معماري
- شی Railing
- ساخت شی Wall
- شی Stairs
- مدلسازي شماره 4
- ساخت اشیاء معماري 2
- دربها
- اشیا Windows
- مدلسازي 6 ساخت و ایجاد سیستمها
- Bone
- سیستم Ring Array
- سیستم Daylight و sunlight
- Biped
- تغییردادن اشیاء وتبدیل آنها به Editable mesh
- Convert یک Object
- Editable mesh
جزوه دوم:
فصل اول
- بخش اول: آشنایی با محیط مکس
- بخش دوم: کشیدن احجام سه بعدی
- بخش سوم: آشنایی با جابجایی، دوران دادن و تغییر اندازه دادن
- بخش چهارم: عوض کردن ناحیه ویوپرتها
- بخش پنجم: عوض کردن شکل ظاهری ویوپرتها
- بخش ششم: تغییرات در شکل ظاهری احجام
- بخش هفتم: خروجی عکس گرفتن از تری دی مکس
فصل دوم
- بخش اول: نسخهبرداری یا همان کپی
- بخش دوم: تقارن
- بخش سوم: دستور منطبق کردن جسمی با جسم دیگر در جای دقیق
- بخش چهارم: انتخاب موضوعات
جزوه سوم:
- مقدمه
- فصل اول: نصب نرمافزار
- مراحل نصب نرمافزار
- فصل دوم: محیط نرمافزار
- محیط کار
- آشنایی با منوها
- Command Panel
- تنظیمات جسم
- Viewports
- Viewport navigation controls
- نوارابزار
- فصل سوم: ساخت یک نمونه
- چگونه میتوانیم با نرمافزار 3dsmax ، با خط نستعلیق فارسی بنویسیم؟
جزوه چهارم:
- دستیابی به Viewport ها
- تغيير چيدمان Viewport ها
- FullView
- Zoom
- خروج از دستور
- چرخش تصویر
- Undo کردن زاویه دید
- تنظیمات Backup
- هشدار
- Hide كردن تمامي نوار ابزارها
- Hide كردن نوارابزار بالاي صفحه
- تغيير نوارابزارها
- تغيير رنگ صفحه
- دستورهاي منوي File
- دستورهاي منوي Edit
- دستورهاي منوي Group
- بازكردن يك Object مشخص از مجموعه Object های یک گروه
- فعال كردن محورهاي Pivot Point
- روشهاي حركت دادن Object با فرمان Move
- فرمان Scale
- انواع روشهاي انتخاب اجسام
- تغيير رنگ اجسام
- و …
نام فایل: 4 جزوه آموزش 3دی مکس به زبان فارسی
دانلود فایل: جزوه اول | جزوه دوم | جزوه سوم | جزوه چهارم
پسورد: www.noandishaan.com
آموزش نرمافزار تری دی مکس به صورت تصویری و به زبان فارسی به مدت 25 ساعت را همراه با نرمافزار و فایلهای تمرینی مربوطه از لینک زیر میتوانید تهیه نمایید.