نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود گزارش کارآموزی برق دانشگاه امیرکبیر

گزارش کارآموزی برق دانشگاه امیرکبیر

این دوره کاراموزی به این صورت به این صورت بود که همراه یک دوره اموزشی و یک دوره عملی با کار در صنعت می با شد. در ابتدای کاراموزی در یک سری کلاسهای اموزشی مربوط به اتوماسیون خودکار (PLC) شرکت کرده تا حدودی با این سیستمها اشنایی پیدا کنم.

در این دوره کلاسها با تا ریخچه (PLC) و ساختار داخلی ان و انواع انها اشنایی پیدا کردم. سپس با نحوه برنامه نویسی این PLC ها و همینطور راه اندازی انها اشنا میشویم.زبان برنامه نویسی اموزش داده شده در این کلاسها زبان S7 میباشد که در حال حاضر از جدیدترین وپیشرفته ترین زبانهای برنامه نویسی PLC های مربوط به شرکت زیمنس میباشد.

اما برای شروع کار با این زبان برنامه نویسی باید تا حدودی نیز با زبان نردبانی PLC نیز اشنایی داشت که اساس کلیه زبانهای برنامه نویسیPLC بر روی ان بنا شده است. از این دوره اموزشی میتوان به عنوان یک دوره خوب و پر بارکه تا حدودی با این دستگاهها اشنا کرد.

پس از پایان این دوره برای کار به یکی از کارگاههای جوشکاری بعد از هشتگرد واقع در شهرک صنعتی نظراباد فرستاده شدم.در این کارگاه تعدادی دستگاههای جوش نقطه ای برای تولید مشهای ساختمانی میباشد که اکثر انها به علت اینکه چند سالی بدون استفاده بودند از کار افتاده بودند. از انجا که قبلا هرگز با این دستگاهها برخورد نداشتم دست مرا باز گذاشتند تا هر کاری می توانم روی این دستگا هها انجام دهم تا هم بتوانم کاری کرده باشم وهم معلومات خویش را افزایش دهم.

پس از چند روز اول کم کم با ساختار این دستگاهها و بردهای انها اشنا شدم و پس از مدتی با چک کردن ولتاژها و جریانهای مختلف بردها وسیم کشیهای این دستگاهها اقدام به تعمیر تعدادی از انها کردم. با کار در این کارگاه انهم کار در یک کارگاه صنعت واقعی وهمینطور قبول مسئولیت انجام کار وهمینطور اشنایی با سختی کار در این کارگاهها وعادت کردن به این سختیها میباشد.

پس از راه اندازی تعدادی از این دستگاهها تعدادی از بردهای الکترونیکی انها به من سپرده شد تا از روی تعدادی طراحی کرده ودر اختیارکارگاه قرار دهم. در ابتدای کار باید مدار این بردها را بدست می اوردم وسپس بوسیله برنامه پروتل PCB انرا طراحی می کردم و در اخر نیز قسمتهای مورد نیاز برد را شناسایی کرده برای خرید انها اقدام میکردم و سپس انها را بر روی برد الکترونیکی چاپ شده لحیم میکردم .

در اخر دوره کاراموزی پروژه ای برای طراحی وساخت تعدادی برد الکترونیکی این دستگاههای جوش داده شد تا تعدادی از انها را طراحی واقدام به تولید انها برای جایگزینیشان بجای بردهای خراب انها نمایم.
ابتدا یکی از این بردها را از مدار باز کرده و خطوط PCB انرا بر روی کاغذ کشیدیم.سپس با توجه به مدار باید هریک از مدار جایگزین ان بر روی صفحه کاغذ میکردیم.پس از این کار و بعد از بارها چک کردن ان برای رفع عیب یابی حا ل مدار این برد بر روی کاغذ با تمام اجزای داریم.

پس از ان باید مدار طراحی شده بر روی کاغذ را برروی پروتل اجرا کرد.ابتدا این مدار را با تمام اجزای ان بر روی پروتل میکشیم سپس باید FootPrint هرکدام از اجزای مدار برای برای تعین اندازه اجزا بر روی برد را مشخص میکنیم.پس ازرفع Eror های پیش امده در حین کار و Update کردن PCB هرکدام از اجزارا به ترتیبی که هست بر روی صفحه PLC فرار میدهیم وبعد از Autorout کردن تمام سیمهای بین اجزا کشیده میشود.

عیبهای مدار را رفع کرده وچند بار چک انرا چک می کنیم تا مشکلی از بابت سیم کشی نداشته باشد.پس از اطمینان از درستی ندار انرا برای چاپ به یکی از شرکتهای مربوطه میفرستیم.پس از چاپ مدار قسمتهای مختلف مدار را از بازار خریده دبر روی ان سوار میکنیم.به این صورت برد الکترونی جدید حاضر میشود و اماده نصب بر روی این دستگاهها میباشد.

متن کامل این گزارش کارآموزی را میتوانید از لینک زیر دریافت کنید:

نام فایل: گزارش کارآموزی برق

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان

مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0