نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش نرم افزار Fritzing + دانلود

شبیه سازی بورد آردینو با نرم افزار Fritzing + دانلود

Fritzing نام یک نرم افزار قدرتمند و کاربردی در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی (PCB) است. این برنامه، مجموعه کاملی از انواع کتابخانه‌‌ها را در خود دارد که به کمک آن می‌توانید انواع مختلف کامپوننت‌ها را در طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی خود استفاده و عملکرد آنان را آزمایش کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به سازگاری با سخت افزارهای مختلف آردوینو اشاره کرد که در نمایی گرافیکی امکان سوار کردن قطعات مختلف بر روی برد را فراهم می‌کند.

این ابزار در واقع یک نرم افزار متن باز برای افرادی است که لزوما در رشته برق الکترونیک تحصیل نکرده‌اند! این نرم افزار، راهکاری فوق‌العاده جهت طراحی‌های اولیه و حتی طراحی PCB جهت استفاده از سوی طراحان، مخترعان و دانشجویان است که علاقه زیادی به طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی دارند.

بخش Breadboard

در این قسمت که بیشتر زمان کار با Fritzing را در آن سپری خواهیم کرد در واقع شمایل یک برد بورد آزمایشی را تداعی می‌کند که کاربر بتواند احساسی مشابه جایگذاری واقعی و فیزیکی قطعات داشته باشد.

بخش Schematic
سربرگ Schematic ابزاری است برای ایجاد مدارها و نمودارهای الکترونیکی. قطعات و ماژول‌هایی که در این‌جا ایجاد می‌شوند به طور خودکار در تمام سربرگ‌های دیگر هم قابل استفاده و دسترسی هستند. فقط نکته ‌ای که باید رعایت شود این است که برای هر یک از آن‌ها یک لینک اختصاصی ایجاد کنیم(عملیات روت یا تعین مسیر). این کار را می‌توانیم به صورت دستی و یا با امکان اتوروت (Autoroute) انجام دهیم.

بخش PCB

همان‌طور که از نام آن مشخص است، این صفحه ابزاری است برای ایجاد PCB ( بورد مدار چاپی). در واقع Fritzing به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم شماتیک مدارچاپی مدارهای طراحی شده در همین نرم‌افزار را نیز به کمک این ابزار، ایجاد کنیم.

بخش Code

به کمک این صفحه می‌توانیم به طور مستقیم و بدون نیاز به نرم‌افزار های دیگر، برای بردهای آردوینو که در Fritzing طراحی و استفاده می‌کنیم، کد بنویسم و یا کد آن‌ها را اصلاح کنیم.

جدولی در سمت راست صفحه وجود دارد که شامل تمام قطعاتی است که ما در اختیار داریم. از این قطعات استفاده می‌کنیم تا هرآن‌چه مورد نیازمان است را بسازیم. قطعات را می‌توانیم با کمک موتور جستجو یا جعبه‌های طبقه‌بندی شده‌ای که وجود دارند، در این جدول پیدا کنیم.

باید توجه داشت که تعداد ماژول‌های اولیه‌ی خود نرم افزار محدود است و قطعا به زودی نیاز به اضافه کردن ماژول‌های خودساخته‌مان خواهیم داشت. البته برخی از ماژول های مخصوص Fritzing از پیش طراحی شده و کد‌های آن‌ها به صورت آماده موجود و قابل دانلود است. کتابخانه‌های Fritzing را نیز می‌توانیم از طریق سایت GitHub برداریم.

اما نصب یک قطعه جدید چگونه است؟ هر قطعه را می‌توانیم به راحتی از طریق منوی file open نصب کنیم و پس از آن، قطعه در جدول سمت راست، در زیرمجموعه‌ی Part-Mine قابل دسترسی خواهد بود.

ویژگی های نرم افزار Fritzing :

– امکانات گسترده در زمینه طراحی مدارات الکترونیکی

– مناسب برای علاقه‌مندان به رشته برق الکترونیک، مخترعان، دانشجویان و …

– دارا بودن محیط گرافیکی زیبا و کاربرپسند

– امکان بهره‌گیری از کامپوننت‌های مختلف در کتابخانه نرم افزار

– امکان کدنویسی برای بردهای آردوینو

– امکان استفاده از قطعات الکترونیکی مختلف در شماتیک استاندارد

نام فایل: نرم افزار 0.9.4  Fritzing

دانلود فایل

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
مهدی عارف خیابانی

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0