دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید در محیط اندروید استودیو

بازدید: 4610 بازدید
کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید در محیط اندروید استودیو

کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید در محیط اندروید استودیو که توسط مهندس افیش رفوآ تهیه شده است را به صورت PDF در ۹۷۰ صفحه از لینک زیر می توانید دانلود نمایید.

فهرست مطالب کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید در محیط اندروید استودیو :

بخش اول

  • مقدمه ای بر برنامه سازی تحت موبایل برای سیستم عامل اندروید
  • نصب محیط برنامه نویسی Android Studio
  • تست اپلیکیشن های اندروید بر روی محیط مجازی (ADV) یا دستگاه واقعی
  • کامپوننت های (اجزای تشکیل دهنده) نرم افزاری یک اپلیکیشن اندروید
  • فایل تنظیمات اندروید (manifest)
  • فایل های محتوا (Resources)
  • مفهوم view در اندروید – المان ها و ابزارک های رابط کاربری یا UI Widget
  • layout manager و ViewGroup
  • دسترسی به محتوای static و استفاده از آن
  • فرایند آماده سازی، عرضه، توزیع و نصب اپلیکیشن (Deployment)
  • آشنایی با محیط برنامه نویسی Android Studio
  • شروع به استفاده از Android Studio
  • وظایف و task های مربوط به برنامه نویسی Java
  • کار با نرم افزار کنترل نسخه Git
  • نظارت بر مصرف حافظه (Memory Monitor)
  • استفاده از Gradle در محیط برنامه نویسی Intellij
  • انتقال پروژه از محیط Eclipse به Android Studio

بخش دوم

  • آموزش Intent در Androi
  • انتقال و تبادل اطلاعات بین activity ها و service ها
  • ثبت و معرفی intent filter برای inten
  • گوش فرا دادن به event ها (ارسال پیغام به سیستم اندروید از طریق intent)
  • شناسایی intent receiver های مربوطه/بررسی اینکه آیا یک کامپوننت به intent خاصی گوش فرا می دهد/برای آن ثبت شده یا خیر
  • مدیریت چرخه حیات / lifecycle اپلیکیشن
  • آبجکت application
  • LifeCycle / چرخه حیات content provider
  • LifeCycle / چرخه حیات activity
  • داده ها و اطلاعات ذخیره شده از آبجکت activity جهت بازگردانی activity به وضعیت قبلی / Activity instance state
  • آبجکت های جاوایی که در صورت تغییر در تنظیمات دستگاه باید بین نمونه های activity پاس داده شوند
  • مدیریت configuration و تنظیمات
  • مبحث امنیت و مجوزهای دسترسی در اندروید (Security&Permission)
  • پیاده سازی list یا grid جهت نمایش آیتم ها در اندروید
  • فایل های layout اتصال داده از model به UI (Data Binding Layout Files)
  • استفاده از کلاس ListView در اندروید
  • اندروید و widget /المان رابط کاربری ListView
  • Adapter پیش فرض
  • پیاده سازی adapter های اختصاصی
  • ListActivit و ListFragment
  • ListView و مبحث کارایی و سرعت اپلیکیشن
  • ذخیره سازی انتخاب یک view (تعیین وضعیت انتخاب با متد SetChoiceMode())
  • استفاده از Contextual action mode برای ListView ها (actionbar موقتی که بر روی actionbar اصلی قرار می گیرد)
  • پیاده سازی قابلیت لغو / undo action
  • بهینه سازی کارایی و سرعت اپلیکیشن
  • آموزش نحوه نمایش دو آیتم در یک ListView
  • انتخاب چندین آیتم در ListView
  • پیاده سازی یک ListView کشویی و قابل بسط
  • آموزش متفرقه
  • SimpleCursorAdapt
  • سایر کتابخانه های کد باز (Open Source libraries)
  • ثبت وقایع و گزارش گیری (Logging) در اندروید
  • پیاده سازی dialog در اپلیکیشن به وسیله DialogFragments

بخش سوم

  • Fragment ها
  • تعریف و استفاده از fragment ها
  • چرخه ی حیات (life cycle) fragment
  • تعریف fragment برای activit
  • Fragment ها و پردازش در پس زمینه (background processing)
  • شرح مفهوم Toolbar
  • استفاده از Toolbar
  • Dynamic تعریف کردن action bar
  • Action provider
  • پیمایش در اپلیکیشن از طریق آیکون
  • پیاده سازی قابلیت بروز رسانی آیتم های لیست با استفاده از swipe to refresh

بخش چهارم: دیتابیس SQLite و content provider

  • SQLite و Android
  • معماری SQLite
  • آموزش استفاده از SQLite
  • شرح مفهوم Content Provide
  • Curso ها و Loader ها
  • پردازش فایل های XML با استفاده از تحلیلگر نحوی XmlPullParser
  • File based persistence (ذخیره داده ها در سیستم فایل)
  • Preferences (ذخیره و بازگردانی اطلاعات مربوط به تنظیمات کاربر)
  • File API
  • مروری بر اتصال به اینترنت و دسترسی به منابع از اینترنت در اندروید
  • استفاده از کتابخانه Retrofit 2.0 به عنوان REST Clien
  • آموزش RxJava 2.0
  • Operator ها
  • استفاده از delay و به تعویق انداختن تولید و ارسال نتیجه
  • آبجکت Single یا همان Promise (مکان نگهدار مقدار موردنظر)
  • دور انداختن subscription ها (قطع اتصال بین observer و observable) و استفاده از کلاس CompositeDisposable
  • ذخیره ی موقتی مقدار Observable های ارسال شده (completed obervables)
  • Flowable<T> و Backpressure
  • تبدیل نوعی به نوع دیگر
  • تست Observable و Subscription های RxJava
  • پردازش پس زمینه ای در اندروید
  • کلاس Handle
  • کلاس AsyncTas
  • پردازش پس زمینه ای و مدیریت چرخه ی حیات (lifecycle)
  • Fragment ها و پردازش موازی در پس زمینه (background processing)
  • کلاس Loade
  • استفاده از service ها
  • JSON و اندروید

بخش پنجم

  • استفاده از drag & drop در اندروید
  • Drawable چیست؟
  • استفاده از drawable ها در view ها
  • بارگذاری Bitmap ها و drawable ها
  • Drawable های مبتنی بر XML
  • Drawable های برداری/توسعه پذیر بدون از دست رفت کیفیت (vector drawable)
  • Drawable animation (تعریف انیمیشن با بارگذاری یک drawable پس از دیگری)
  • Drawable های اختصاصی
  • ساخت drawable های اختصاصی
  • اصول طراحی UI در اندروید
  • استفاده از style و theme در اپلیکیشن
  • استفاده از theme های خود محیط اندروید
  • استفاده از theme از پیش تعریف شده و آماده
  • مرور کلی
  • شرح مفهوم Widget در اندروید
  • ایجاد Broadcast receiver برای widge
  • بروز رسانی widget
  • Collection View Widget
  • فعال سازی یک widget برای قفل نمایشگر دستگاه (lock screen)
  • View های اختصاصی
  • view های ترکیبی (Compound views)
  • ساخت view های اختصاصی
  • Life Cycle
  • تعریف attribute های بیشتر برای view های اختصاصی
  • Canvas API (توابع مرتبط با کلاس Canvas)
  • تنظیمات و پیکربندی های مختلف دستگاه های اندروید
  • String ها و محتوای متنی (ترجمه نوشته های برنامه)
  • تعیین اندازه کامپوننت های UI در فایل های layout
  • تعیین اندازه کامپوننت های UI در کد برنامه (source code)
  • انیمیشن سازی در اندروید
  • اعمال انیمیشن بر روی انتقال بین activity ها در اندروید با shared view ها

بخش ششم

  • سرویس های اندروید
  • تعریف سرویس های اختصاصی
  • متصل کردن دوطرفه سرویس ها (service binding)
  • اجرای سرویس ها در فرایندهای مجزا
  • زمان بندی تسک ها
  • زمان بندی background task ها با استفاده از JobSchedule
  • Broadcast receiver
  • Broadcast ها و رخدادهای سیستمی
  • اجرا و راه اندازی سرویس به صورت خودکار از Receiver
  • تعریف broadcast receiver به صورت dynamic (در زمان اجرای برنامه و به وسیله کدهای جاوا)
  • Notification manager
  • Backup در اندروید
  • رهنمودهایی جهت طراحی و ارائه اپلیکیشن های کارامد
  • مدیریت bitmap
  • استفاده از Cache

بخش هفتم

  • هدف از نوشتن تست های نرم افزاری چیست؟
  • واژه ها و مفاهیم مرتبط با تست گیری
  • سازماندهی تست
  • استفاده از JUnit
  • ساختارهای پایه ای فریم ورک JUnit
  • پشتیبانی محیط برنامه نویسی Eclipse از JUnit
  • نصب JUnit
  • تنظیم محیط برنامه نویسی Eclipse برای استفاده از امکان static import کتابخانه JUnits
  • تنظیمات و امکانات پیشرفته JUni
  • ایجاد آبجکت های ساختگی یا شبیه سازی رفتار آبجکت / Mocking
  • مقدمه ای بر تست اپلیکیشن های اندرویدی
  • ساختار پروژه اندرویدی و ایجاد پوشه تست
  • اجرای Unit test بر روی JVM
  • طراحی instrumentation test برای اجرای تست بر روی اپلیکیشن در بستر دستگاه حقیقی اندروید
  • اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای تست بر روی اپلیکیشن های اندرویدی
  • استفاده از ابزار Monkey جهت ایجاد و ارسال شبه event به دستگاه
  • تست آبجکت Application
  • تست سایر کامپوننت های نرم افزاری اندروید
  • Annotation های متفرقه یا پشتیبان
  • ساخت پوشه تست در محیط کاری Android Studio
  • تست بخش های مجزای نرم افزار با استفاده از آبجکت های ساختگی (mock objects)
  • افزودن Mockito در قالب dependency به پروژه
  • استفاده از توابع کتابخانه ای Mockito / Mockito API
  • استفاده از فریم ورک Mockito در اندروید
  • استفاده از PowerMock به همراه Mockito
  • استفاده از یک wrapper بجای Powermock
  • هدف از Hamcrest matcher framework
  • استفاده از matcher ها در Hamcrest
  • استفاده کاربردی از Hamcrest
  • ساخت Hamcrest matcher اختصاصی خود
  • مقدمه ای بر AssertJ
  • استفاده ی کاربردی از AssertJ
  • فریم ورک تست گیری Espresso و تست لایه UI اپلیکیشن
  • نصب و استفاده از Espresso
  • اجرای تست های Espresso
  • شبیه سازی آبجکت های Intent با توابع کتابخانه ای Espresso
  • نوشتن تست برای بررسی عملکرد intent
  • آزمایش عملکرد کد ناهزمان با استفاده از فریم ورک تست گیری Espresso
  • تست تعامل بین چندین کامپوننت نرم افزاری اپلیکیشن با استفاده از فریم ورک UI Automator
  • تست تعامل بین کامپوننت های نرم افزاری اپلیکیشن به روش blackbox
  • Robotium
  • نصب Robotium
  • نمونه ای از پیاده سازی تست های Robotium
  • توابع کتابخانه ای Robotium API
  • مقدمه ای بر مفهوم dependency injection << استفاده از dependency injection در محیط و بستر اجرای Java
  • فریم ورک های جاوا و dependency injection
  • Dependency injection با فریم ورک Dagger2
  • Dagger2 و اندروید
  • جایگزین کردن Module@ با کلاس های اختصاصی خود در تست
  • مرور کلی
  • StrictMode
  • Hierarchy Viewer (ابزار نمایش درختی view ها)
  • بهینه سازی Layout
  • تهیه روگرفت از حافظه (Memory Dumps)
  • ابزار Systrace
  • شبیه سازی چگالی یا تراکم پیکسلی (pixel density) از طریق خط دستور
  • قالب های آماده یا الگوهای پیاده سازی پروژه ی اندروید (Android template)
  • گزارش گیری و ثبت اطلاعات مربوط به کارایی موتور گرافیکی (ابزار Profile GPU renderin)
  • تحلیل و بررسی وضعیت Overdraw (ترسیم یک آیتم بر روی آیتم دیگر)
  • ابزار رایگان و متن باز کارا برای تحلیل و بهینه سازی کارایی اپلیکیشن

بخش هشتم

  • استفاده از Gradle برای کامپایل پروژه های اندرویدی
  • build و کامپایل ورژن های (flavor) مختلف از اپلیکیشن اندرویدی خود
  • تنظیم اختصاصی فایل Gradle build
  • انتقال / migrate کردن یک پروژه خروجی گرفته شده از محیط Eclipse به Gradl
  • کامپایل و اجرای پروژه های اندرویدی با Jenkins
  • ابزار دسترسی، مدیریت و اشکال زدایی پروژه ی اندرویدی / ADB
  • استفاده از adb
  • حذف اپلیکیشن از دستگاه به وسیله ی دستورات adb
  • اتصال به دستگاه با استفاده از Telnet
  • دریافت اطلاعات سیستمی با ابزار خط دستور dumpsys

نام فایل:کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید در محیط اندروید استودیو

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

آموزش برنامه نویسی اندروید در محیط Eclipse به زبان فارسی را به صورت تصویری در قالب ۱ دی وی دی آموزشی همراه با نرم افزارهای مورد نیاز را لینک زیر می توانید تهیه کنید.

آموزش تصویری برنامه نویسی اندروید

منبع: نواندیشان

ادامه مطلب