نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش شخصی سازی Format Cell در نرم افزار Excel

شخصی سازی Format cell

فرمت سل یکی از قسمت هایی از اکسل هست که می توانید تغییرات فونت و نوشته هایتان را انجام دهید. در این مطلب به آموزش شخصی سازی Format Cell در نرم افزار Excel می پردازیم.

آموزش شخصی سازی Format Cell :

اگر به تب های فرمت سل نگاه کنید، تب اول مربوط به اعداد هست و می توانید نوع آن تغییر دهید مثلا از عدد به تکست تغییر دهید، تعداد اعشار را تعیین کنید، آن سل یا محدوده انتخابی را تبدیل به تاریخ کنید و کلی تغییرات دیگر. حتی می توانید از قسمت custom خودتان سل های اکسل را شخصی سازی کنید.

به عنوان مثل یکی از کارهایی که در اکسل دوست داشتم انجام بدم این بوده که وقتی مشغول انجام کار حسابداری هستم، فرمت سلول در عین اینکه عدد را وارد می کنم اینطور نمایش داده شود : “۵هزار تومان” و همچنین قابلیت جمع شدن با سلول های دیگر را نیز داشته باشد.

آموزش شخصی سازی فرمت سل در اکسل

فرض کنید که مجموع هزینه خرید یک دستگاه جدید را می خواهید حساب کنید یا به صورت فاکتور پرینت کنید. با این فرض که وقتی بنویسید ۱۰۰ در اکسل به صورت “۱۰۰ هزار تومان” نمایش بدهد. برای این منظور باید به فرمت سل و قسمت custom رفته و تغییرات خودتان را اعمال کنید. چگونه؟ اگر سایر فرمت ها را نگاه کنید با کمی تغییر در آنها می توان به فرمت دلخواه رسید.

من برای این کار این فرمت را نوشتم “هزار تومان”_ ” “_ #,### یعنی اول هزار تومان نوشته شود بعد عدد وارد شده را سه رقم سه رقم جدا کند.

شخصی سازی فرمت سل

آموزش حسابداری با اکسل را نیز به صورت تصویری و زبان فارسی و به همراه نرم افزار MS Office 2010 از لینک زیر می توانید تهیه کنید:

آموزش حسابداری با اکسل

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0