نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بهترین شهرهای جهان به لحاظ کیفیت زندگی در سال ۲۰۱۷

دسته بندی :مقالات شهرسازی 11 دی 1396 محمد عارف 1163
بهترین شهرهای هر منطقه به لحاظ کیفیت زندگی

هرساله مرسر (Mercer)، یکی از بزرگترین شرکت های مشاوره در امور مالی HR، شاخص کیفیت زندگی را منتشر می کند که نشان می دهد بهترین شهرهای جهان به لحاظ کیفیت زندگی کدامند.

این رتبه بندی بین ۴۵۰ شهر در جهان انجام می شود که معیارهای زیر را جهت رتبه بندی در نظر می گیرد:

معیارهای کیفیت زندگی برای رتبه بندی شهرها :

محیط سیاسی و اجتماعی : ثبات سیاسی، جرم و جنایت، اجرای قانون

محیط اقتصادی : مقررات ارز و مبادله، خدمات بانکی

محیط اجتماعی و فرهنگی : در دسترس بودن رسانه ها و سانسور، محدودیت در آزادی های فردی

شرایط پزشکی و بهداشتی : خدمات و تجهیزات پزشکی، بیماری های عفونی، فاضلاب، دفع زباله، آلودگی هوا

مدارس و آموزش : استانداردها و در دسترس بودن مدارس بین المللی

خدمات عمومی و حمل و نقل : برق، آب، حمل و نقل عمومی، میزان ترافیک

اماکن تفریحی : رستوران ها، تئاتر، سینماها، سالن ها و مجموعه های ورزشی، فضاهای گذراندن اوقات فراغت

کالاهای مصرفی : در دسترس بودن موارد مصرف روزانه و مواد غذایی، اتومبیل

مسکن : اجاره مسکن، لوازم خانگی، مبلمان و اثاثیه، خدمات تعمیر و نگهداری

محیط طبیعی : آب و هوا، سابقه بلایای طبیعی

جالب است که شهرهای بزرگ لندن و نیویورک هیچ وقت در بالای لیست قرار نداشتند. در سال ۲۰۱۷ لندن در رتبه چهلم و نیویورک در رتبه چهل و چهارم قرار دارد. ۴۵۰ کشور مورد بررسی قرار گرفته است که ۲۳۱ شهر در رتبه بندی قرار گرفته اند و تهران در رتبه ۱۹۹ این لیست قرار دارد. در لیست ارائه شده در سال ۲۰۱۷ وین بهترین شهر و بغداد بدترین شهر می باشد.

بهترین شهرهای جهان به لحاظ کیفیت زندگی

مرسر لیستی از ۲۳۰ کشور تهیه نمونه است که در اینجا به معرفی ۲۰ شهر برتر در این کشورها از نظر کیفیت زندگی در سال ۲۰۱۷ پرداخته شده است.

بهترین شهرهای جهان به لحاظ کیفیت زندگی در سال ۲۰۱۷ :

۲۰- استکلهم – سوئد

پایتختی که به دلیل تعادل بین کار، زندگی، ایمنی و مسائل مربوط به محیط زیست، یکی از بهترین مکان ها در جهان برای کییت زندگی خوب است.

۱۹- هامبورگ – آلمان

بزرگترین شهر بندری در شمال آلمان و دومین شهر بزرگ این کشور است. این شهر مرکزی برای رسانه ها و صنعت شده است و خانه دومین بانک قدیمی جهان می باشد: بانک برنبرگ (Berenberg Bank)

هامبورگ

۱۸- اتاوا – کانادا

این شهر شامل بیشترین تحصیل کرده در کانادا به لحاظ تعداد زیاد موسسات تحصیلات تکمیلی، پژوهشی و فرهنگی می باشد. همچنین دارای بیکاری کم بوده و به عنوان یک میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته می شود.

اتاوا

۱۶ (مشترک) – تورنتو – کانادا

تورنتو به عنوان خانه برج نمادین CN پایتخت مالی کانادا می باشد. این شهر همچنین خانه تعدادی از پنج بانک بزرگ کانادا می باشد. شهر تورنتو در حال رشد و ارتقای ویژگی های سرگرمی شهر بوده و هرساله میزبان جشنواره فیلم معروف تورنتو می باشد.

۱۶ (مشترک) – ملبورن – استرالیا

پایتخت ساحلی به عنوان یکی از بهترین مکان های جهان برای آموزش، بهداشت، تحقیق و توسعه در نظر گرفته می شود. همچنین بخش های گردشگری و سرگرمی نیز در حال ارتقا بوده که ثروت شهر را نیز حفظ می کند.

ملبورن

۱۵- ولینگتون – نیوزلند

شهر پرنده کیوی در بالای فهرست قرار داشته و آب و هوای فوق العاده ای دارد. این شهر مرکز سیاسی کشور است و دومین منطقه پرجمعیت در نیوزلند می باشد.

۱۴- برن – سوئیس

این شهر دومین شهر امن جهان محسوب می شود. ثروتش در کشاورزی و صنعت سنتی آن می باشد. همچنین دارای نرخ بیکاری کمی بوده و برای زندگی جذاب می باشد. بخش فناوری در حال رشد آن نیز استعدادهای تازه ای در اختیار دارد.

برن

۱۳- برلین – آلمان

پایتخت کشور به عنوان یک ترکیب عالی از کیفیت زندگی محسوب می شود. شامل فرصت های شغلی خوب، استانداردهای بالای مسکن، ایمنی شخصی مناسب و فعالیت های تفریحی بسیار زیاد

۱۲- آمستردام – هلند

این شهر یکی از مراکز مالی اروپا بوده و همچنین با استانداردهای بالای زندگی خود شناخته شده است و مورد علاقه شرکت هایی است که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به این مکان نقل مکان می کنند. شهر بین المللی با ترکیبی از زندگی شهری و مدرن و گرایش های آرام به سوی تفریح و اوقات فراغت

آمستردام

۱۰ (مشترک) – سیدنی – استرالیا

این شهر ۷ درصد از اقتصاد کشور را با خدمات مالی و سرمایه گذاری بزگترین کارفرمایان با ۲۲ درصد کل کارکنان، تشکیل می دهد. ارتقای وضعیت محیط طبیعی، آب و هوا و چشم اندازهای فرهنگی، سیدنی را با بالای لیست آورده است.

۱۰ (مشترک) – بازل – سوئیس

شهر کوچکی که فقط ۱۶۵ هزار نفر جمعیت داشته که در سه گوشه مرزی میان آلمان، فرانسه و سوئیس قرار گرفته است و محیطی زیبا و اقتصادی قوی دارد.

بازل

۹ – کپنهاگ – دانمارک

این شهر اخیراً به عنوان یکی از شادترین مکان ها برای زندگی در زمین شناخته شده است و دیدن این مسئله دشوار نیست. در اصل کپنهاگ دهکده ماهیگیری است که به شهری با توسعه فرهنگی و شهری قوی تبدیل شده است و به دلیل تعادل بین کار و زندگی در آن مشهور است.

کپنهاگ

۸- ژنو – سوئیس

این شهر یک به عنوان یک مرکز جهانی برای دیپلماسی دیده می شود و به خانه برخی از ثروتمندترین مردم جهان تبدیل شده است. شهری فوق العاده امن و جمعیت آن بسیار تحصیلکرده می باشد.

ژنو

۷- فرانکفورت – آلمان

شهر تجاری مرکزی که خانه برخی از مشهورترین نمایشگاه های تجاری جهان از جمله نمایشگاه خودروی فرانکفورت می باشد. این شهر همچنین مرکز تجمع مشاغل خدمات حرفه ای می باشد.

فرانکفورت

۶- دوسلدورف – آلمان

شهری در غلب آمان که به خاطر صنعت مد و ویژگی های هنر شناخته شده است و به خاطر تعادل خوبش در هر ۱۰ معیار درنظر گرفته شده توسط مرسر، تقریباً در بالای لیست قرار دارد.

دوسلدورف

۵- ونکوور – کانادا

این شهر در میان متراکم ترین و به لحاظ قومی متنوع ترین شهر کانادا می باشد که ۵۲ درصد جمعیت آن دارای زبان اولی می باشند که انگلیسی نیست.

ونکوور

۴- مونیخ – آلمان

مونیخ، نیروگاه آلمان است و به طور مرتب در بالای لیست مرسر برای داشتن بهترین کیفیت زندگی قرار داشته است.

۳- اوکلند – نیوزلند

این شهر اطراف دو بندرگاه بزرگ واقع شده است و تقریبا دوباره بالای لیست قرار گرفته است که به دلیل تعادل خوبش در اقتصاد، محیط زیست خوب و سطح بالای امنیتش می باشد.

۲- زوریخ – سوئیس

این شهر به عنوان مرکز اقتصادی و قطب فرهنگی کشور شناخته می شود که به طور مرتب نه فقط در بالای لیست مرسر قرار دارد، بلکه به عنوان یکی از بهترین مکان های زندگی در جهان می شود.

زوریخ

۱- وین – اتریش

این شهر هفتمین دوره متوالی در بالاترین رتبه قرار می گیرد. وین در شرق رود دانوب، هفتمین شهر بزرگ در محدوده اتحادیه اروپا به لحاظ جمعیت می باشد و دارای فرهنگ غنی است.

وین

همچنین بخوانید: کیفیت زندگی یا Quality of Life

منبع : نواندیشان

آموزش سیتی انجین
محمد عارف

اینجانب محمد عارف خیابانی کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری دارای 10 سال سابقه کاری در زمینه مدیریت سایت و 6 سال سابقه کاری در زمینه شهرسازی بوده و علاقه مند به مباحث شهرسازی، روانشناسی و تکنولوژی روز می باشم.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0