نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بهترین اختراعات سال ۲۰۱۷ | ۲۵ اختراع برتر و نوآورانه

بهترین اختراعات سال ۲۰۱۷

در این مطلب با بهترین اختراعات سال ۲۰۱۷ آشنا خواهیم شد. این ۲۵ اختراع برتر و نوآورانه با در نظر گرفتن صدها مورد از بهترین اختراع ها از سراسر دنیا انتخاب شده‌اند.

مجله تایم همانند سال گذشته، چندین نوآوری و اختراع برتر سال را معرفی کرد. در بین موارد معرفی شده محصولات مختلفی از دسته‌بندی‌های گوناگون دیده می‌شوند. در بین این محصولات آیفون ۱۰، اتومبیل Model 3 تسلا و چند مورد دیگر که سال جاری بعد از معرفی، سر و صدای زیادی به پا کردند دیده می‌شوند. یکی دیگر از عناوین جالب معرفی شده، پوششی اسلامی برای بانوان ورزشکار است که توسط نایک معرفی شده است.

بهترین اختراعات سال ۲۰۱۷

جیبو / رباتی با توانایی رفتار شبیه به انسان

ربات‌ها و دستیارهای شخصی طی چند سال اخیر پیشرفت شگرفی داشته و بین کاربران زیادی نفوذ کرده‌اند. آمازون اکو و گوگل هوم جزو بهترین نمونه‌ها هستند. با وجود کاربردهای فراوان، آن‌ها همچنان اسپیکرهای ثابتی هستند که فقط چراغشان حین صحبت کردن کاربر به منظور صدور فرمان صوتی روشن می‌شود.

اما جیبو (Jibo) یک اختراع برتر بوده و با سایر محصولات متفاوت است. جیبو خودش را یک جنس نر خطاب می‌کند! این اسپیکر دارای ظاهری کاملا متفاوت بوده و در بالاترین قسمت آن بخشی شبیه به سر وجود دارد. اسپیکر برای انتقال احساسات خود، از آیکون‌های انیمیشنی استفاده می‌کند. این اسپیکر فاقد دست است، اما حین صحبت کردن بدن خود را به شیوه‌ای جالب تکان می‌دهد، گویی یک انسان با حس و حالی فراوان مشغول صحبت کردن است.

برای فراخوانی این اسپیکر دارای توانایی رقص و قهقهه زدن، کافی است عبارت «هی جیبو» را بیان کنید. جیبو با وجود داشتن ظاهر و قابلیت‌های بسیار منحصربه‌فرد، هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. اگرچه این اسپیکر قادر به ثبت عکس بوده و می‌تواند اخبار را به صورت خلاصه شده برای کاربر پخش کند، اما از نظر چندین قابلیت مهم محدودیت دارد. به عنوان نمونه قادر به پخش موسیقی با صدور فرمان صوتی نیست و نمی‌تواند با اپلیکیشن‌های جانبی مثل اوبر و دومینو کار کند. با توجه به این محدودیت‌های تقریبا مهم، فروش جیبو با قیمت ۸۹۹ دلار کمی سخت خواهد بود. با این حال شرکت سازنده معتقد است جیبو اکنون در مرحله بزرگی از رشد قرار داشته و به زودی پیشرفت خواهد کرد.

مهمترین دلیل تفاوت جیبو و انتخاب آن به عنوان یک اختراع برتر ، توانایی آن برای رفتار همانند انسان است. این موضوع یک زنگ خطر بوده و می‌تواند شروعی برای کابوس پیشرفته شدن ربات‌ها به صورت غیر قابل کنترل باشد، با این حال جیبو اکنون نحوه تعامل ربات‌های خانگی با انسان‌ها را متحول کرده است.

ربات جیبو

ایسایت ۳ / عینکی با توانایی دادن قدرت دید به نابینایان

برای میلیون‌ها نفر از افراد نابینا در سراسر جهان، مسیریابی و حرکت به نقاط مختلف اصلی‌ترین چالش در زندگی روزمره است. اگرچه عصاها و سگ‌های راهنما می‌توانند تا حدی حین راه رفتن کمک کنند، اما قادر به تقلید چشم‌انداز واقعی پیش رو نیستند. قرار گرفتن عینک ایسایت ۳ در بین ۲۵ اختراع برتر سال، به خاطر توانایی برای انجام این کار است.

باید به ایسایت ۳ به عنوان قدرتمندترین عینک دنیا نگاه کنیم. وقتی کاربر آن را بر روی چشم خود قرار می‌دهد، فرآیند ضبط ویدیو با کیفیت بالا آغاز شده و با استفاده از بزرگنمایی، کنتراست و الگوریتم‌های اختصاصی، این تصویر را به چیزی قابل درک برای نابینایان تبدیل می‌کند. قدرت این اختراع برتر به حدی است که افراد نابینا با استفاده از آن می‌توانند به فعالیت‌های مختلفی همچون ورزش کردن بپردازند.

قیمت ۱۰ هزاری دلاری محصول سبب می‌شود هر شخصی قادر به خرید آن نباشد. با این حال شرکت سازنده به افراد نابینا که قادر به پرداخت این هزینه نیستند کمک می‌کند با خیریه‌ها ارتباط برقرار کرده و از آ‌ن‌ها کمک بخواهند. شرکت پیش از این نیز عینکی مخصوص افراد نابینا توسعه داده بود، اما eSight 3 دارای قیمت پایین‌تری بوده و از مدل قبلی سبک‌تر و سریع‌تر است و همچنین توانایی‌های بیشتری در بحث بزرگنمایی دارد. به ادعای سازنده، تا امروز بیش از هزار نابینا با استفاده از عینک eSight 3 بخش قابل توجهی از محدودیت‌های حرکتی خود را پشت سر گذاشته‌اند.

عینک ایسایت

هیلو تاپ / بستنی سالم

حتی یک بستنی نیز می‌تواند در بین ۲۵ اختراع برتر سال قرار بگیرد! این یک بستنی رژیمی است که فاقد شکر بوده و در طعم‌های مختلفی ارائه می‌شود. در هر پیمانه از آن حدود ۳۶۰ کالری انرژی وجود دارد. از نظر مضرات مختلف مخصوصا قند بالا، Halo Top در مقایسه با دیگر نمونه‌ها به مراتب سالم‌تر است. مدیر شرکت سازنده آن را با تاکید فراوان «سالم» خطاب می‌کند.

این بستنی به عنوان یک اختراع برتر، با میزان زیادی پروتئین غنی شده است و به کمک شیرین‌کننده‌ بدون کالری استویا و همچنین نیشکر و الکل قند، میزان کالری پایین خود را حفظ می‌کند. این مواد برای بدن بسیار مفید و حتی لازم هستند، با این حال پارامترهای تغذیه کاملی محسوب نمی‌شوند.

البته مقصود از تولید این بستنی رژیمی، جایگزین کردن آن با میوه‌ها و سبزیجات نیست. به عقیده سازنده، به لطف تولید Halo Top افرادی که سال‌ به خاطر داشتن رژیم غذایی قادر به خوردن بستنی نبوده‌اند، می‌توانند باز هم به این خوردنی خوشمزه روی بیاورند. درست به همین دلیل میزان فروش آن در مقایسه با سال گذشته ۲ هزار و پانصد درصد بیشتر شده است که رقم خیره‌کننده‌ای است! قیمت هر لیتر آن ۱۰ دلار است.

بستنی هیلو تاپ

فنتی بیوتی / سایه آرایش برای رنگ پوست‌های متفاوت

به عقیده ریانا، خواننده محبوب و جوان آمریکایی، آرایش همانند یک اسلحه مخفی است. برخی افراد با استفاده از آرایش ترکیب چهره خود را زیر و رو کرده و به طور کامل تبدیل به فردی دیگر می‌شوند. اما این اسلحه سری برای برحی افراد بیش از حد سری و رمزآلود می‌شود!

شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی اغلب محصولاتی برای خانم‌های دارای رنگ پوست روشن و یا عادی تولید می‌کنند. این موضوع حتی در تبلیغات آن‌ها نیز دیده می‌شود. پس برای افراد دارای رنگ پوست شبیه به ریانا و دیگر افراد سبزه و یا تیره، لوازم آرایشی کافی وجود ندارد.

اما در محصول جدید Fenty Beauty که حدود دو ماه قبل معرفی شد، ۴۰ سایه پایه مختلف وجود دارد. به عقیده ریانا که مالک این برند بوده و باز هم چهره تبلیغ محصول جدید آن است، هر خانم باید حس شمرده و به حساب آورده شدن داشته باشد. به لطف برند لوازم آرایشی که ریانا معرفی کرده، تمامی خانم‌ها فارغ از رنگ پوست خود می‌توانند به لوازم آرایشی دلخواهشان دسترسی داشته باشند. قیمت مجموعه جدید معرفی شده ۳۴ دلار است.

رنگ پوست فنتی بیوتی

امبر ماگ / لیوانی با توانایی گرم نگه داشتن قهوه

افرادی که علاقه وافری به نوشیدن قهوه دارند، به خوبی از تاثیر دما بر روی طعم و مزه نوشیدنی خود باخبر هستند. اگر قهوه خیلی داغ باشد، زبان را خواهد سوزاند و اگر دمای آن بیش از اندازه کاهش پیدا کند، دیگر نوشیدنش هیچ لذتی ندارد. بر اساس یک تخمین ساده، برای بردن بیشترین لذت از نوشیدن قهوه حین ایده‌آل بودن دمای آن، زیر ۱ دقیقه زمان دارید.

مدیر شرکت Ember Technologies معتقد بود این زمان کوتاه به هیچ عنوان قابل قبول نیست. همین نیاز در ذهن وی سبب شد یک اختراع برتر دیگر سال رقم بخورد. ماگ Ember از فولاد ضد زنگ ساخته شده و به خاطر محافظت شدن توسط پوششی از جنس سرامیک سفید، قادر است قهوه و یا حتی چای را در ایده‌آل‌ترین دمای ممکن نگه دارد.

دمای ماگ را می‌توان به کمک یک اپلیکیشن موبایل بین ۴۸ تا ۶۲ درجه سانتیگراد نگه داشت. همچنین دیگر محدودیت زمانی به منظور نوشیدن سریع قهوه یا چای وجود ندارد. ماگ Ember در حالت عادی می‌تواند دمای نوشیدنی را تا یک ساعت بدون تغییر نگه دارد، اما اگر آن را بر روی نعلبکی مخصوص (پایه شارژ ماگ) قرار دهید، این محدودیت نیز از بین خواهد رفت.

این دومین دستگاه هوشمند مخصوص نوشیدنی‌ها از سری Ember است. شرکت Ember Technologies سال گذشته نیز یک لیوان دارای قابلیت کنترل دما عرضه کرده بود. قیمت این محصول ۸۰ دلار بوده و بعید نیست در آینده‌ای نزدیک، تبدیل به جزیی جدایی ناپذیر از تمامی میزهای اداری و خانگی شود.

لیوان امبر ماگ

دیسن‌کراپ مالتی / آسانسوری با توانایی حرکت در تمامی جهات

یکی دیگر از ۲۵ اختراع برتر سال، تحولی بزرگ در زمینه ساخت و ساز سازه‌های بزرگ به وجود آورده است. در ذهن ما، بالابر یا آسانسور وسیله‌ای است که به صورت عمودی حرکت کرده و رفت و آمد در سازه‌های دارای طبقات زیاد را راحت می‌کند. اما اگر یک بالابر علاوه بر حرکت عمودی، حرکت افقی نیز داشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بعد از دیدن فیلم «چارلی و کارخانه‌ شکلات‌سازی» این سوال به ذهن هر بیننده‌ای خطور می‌کند. شرکت آلمانی Thyssenkrupp، چندی پیش با ارائه محصولی فوق‌العاده و منحصربه‌فرد به این سوال پاسخ داد. مالتی (Multi) نام سیستم بالابر جدید این شرکت است که در آن دیگر خبری از قرقره به منظور جابه‌جا کردن اتاقک نبوده و از فناوری شناور مغناطیسی که موجب حرکت قطارهای سریع‌السیر می‌شود استفاده می‌کند.

این اختراع برتر نه تنها سبب کاهش زمان جابه‌جایی در سازه‌های عظیم می‌شود، بلکه نحوه ساخت سازه‌ها را نیز دستخوش تغییر و تحول قرار خواهد داد. این بالابر قادر است در جهت‌های مختلفی حرکت کند. همچنین اتاق‌های آن می‌توانند از کنار یکدیگر عبور کرده و نیازی به توقف کردن وجود ندارد. قرار است اولین بالابر Multi، سال ۲۰۲۱ و در یک سازه در شهر برلین آلمان مورد استفاده قرار بگیرد.

آسانسور دیسن‌کراپ مالتی

آیفون ۱۰ / یک گوشی هوشمند هوشمندتر

به عقیده معاون ارشد بخش مهندسی سخت افزار اپل، آیفون ۱۰ رویایی است که به واقعیت تبدیل شده است. او مدعی است اپل از اولین روز تلاش برای ساخت آیفون، در فکر یک گوشی موبایل دارای چنین طراحی بوده است. این یک گوشی دارای ظاهری زیبا و نمایشگری لبه به لبه است و برخلاف تمامی آیفون‌ها، در اطراف صفحه نمایش آن هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد.

این اختراع برتر برای تکنولوژی واقعیت افزوده بهینه‌سازی شده و دوربین سلفی آن به حدی قدرتمند است که می‌تواند با درصد خطای ۱ در ۱ میلیون، چهره کاربر را تشخیص بدهد و قفل دستگاه را باز کند. البته تکنولوژی تشخیص چهره پیشتر نیز در گوشی های موبایل شرکت‌هایی همچون سامسونگ وجود داشت، اما فیس آیدی پیشرفته‌ترین فناوری تشخیص چهره‌ای است که تاکنون معرفی شده است.

اپل برای دست پیدا کردن به خواسته‌های خود در زمینه طراحی و اختراع محصولی ایده‌آل، مجبور شد دکمه فیزیکی هوم که کاربران آیفون سال‌ها است برای جابه‌جایی در رابط کاربری به آن عادت کرده‌اند را حذف کند. همانند حذف درگاه جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری، این تصمیم نیز با هدف نگاه به آینده گرفته شده است. به عقیده مسئول ارشد بخش طراحی اپل، پایبند بودن به ویژگی‌های مؤثر به هر قیمت ممکن، مسیری به سوی شکست است.

آیفون ایکس گران قیمت‌ترین گوشی هوشمند تا امروز به شمار می‌آید. البته به عقیده سازنده، قرار دادن کوله‌باری از قابلیت‌های منحصربه‌فرد و نوین درون یک دستگاه کوچک نمی‌تواند ارزان تمام شود. آیفون ۱۰ یک گوشی فوق‌ پیشرفته است و در این موضوع هیچ شکی وجود ندارد، اما ادعای هزینه بالای ساخت آن در حالی مطرح می‌شود که به عقیده برخی تحلیلگران و شرکت‌ها، ساخت یک گوشی آیفون ایکس دارای قسمت فروش هزار دلار، برای اپل کمتر از ۴۰۰ دلار هزینه دارد!

آیفون ۱۰ جاه‌طلبی اپل برای تغییر سبک طراحی و ساخت گوشی های هوشمند را نشان داد، اما این شرکت هنوز برنامه‌های آتی خود برای ساخت آیفون‌ های سال‌های آینده را فاش نکرده است. معاون ارشد بخش مهندسی سخت افزار اپل مدعی است این شرکت چشم‌اندازی شفاف از آینده گوشی های آیفون دارد و ساخت آیفون ۱۰، به معنی تکمیل بخشی از اهداف شرکت است.

گوشی آیفون ۱۰

نایک پرو حجاب / پوششی برای افزایش توانایی ورزشکاران زن مسلمان

فعالیت‌های ورزشی آن هم حرفه‌ای حین رعایت پوشش اسلامی کار سختی است. اگر ماده به کار رفته در پوششی که بانوان برای پوشاندن اندام و موهای خود مورد استفاده قرار می‌دهند سنگین باشد، تعریق افزایش پیدا خواهد کرد. سبک بودن ماده لباس باعث می‌شود احتمال افتادن آن حین فعالیت‌های ورزشی افزایش پیدا کند.

منال رستم (Manal Rostom)، دونده‌ مصری و موسس گروه فیس بوکی بزرگ «نجات حجاب» با بیش از نیم میلیون عضو، عقیده دارد پوشش ورزشکار زن اگر به شیوه‌ای نادرست بسته شود، حین فعالیت به وی احساس خفگی دست خواهد داد. اما نایک پرو حجاب محصولی است که قرار است با آن، روال آزاردهنده کنونی تغییر پیدا کند. توسعه این اختراع برتر بعد از ملاقات مدیران اجرایی نایک با آمنه الحداد (Amna Al Haddad) وزنه‌بردار اماراتی، در سال ۲۰۱۶ آغاز شد.

برخلاف پوشش‌های متفاوت، نایک پرو حجاب از پارچه‌ای سبک و دارای قابلیت گردش هوا از درون بافت‌های آن ساخته شده و عرق را به خود جذب می‌کند. به عقیده ورزشکارانی که از این پوشش استفاده کرده‌اند، نایک پرو حجاب تاثیر فوق‌العاده در کاهش میزان تعریق دارد. استفاده از چهره منال رستم تاثیر زیادی بر روی محبوب شدن نایک پرو حجاب داشته است.

لباس نایک پرو حجاب

فوروارد / درمانگاهی با هدف پیشگیری از بیماری‌ها به جای درمان

در ایالات متحده آمریکا، افراد همواره بعد از ابتلا به بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند. اما اگر بیماران و پزشکان به منظور پیشگیری از بیماری‌ها با یکدیگر همکاری کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این ایده مسبب خلق Forward به عنوان یک اختراع برتر سال شد. اینجا یک نوع جدید از کلینیک سلامتی است که شباهتی زیادی به یک باشگاه ورزشی دارد.

افراد با پرداختن تنها ماهیانه ۱۴۹ دلار قادر می‌شوند به صورت نامحدود از خدماتی همچون غربالگری ژنتیکی، آزمایش خون، برنامه کاهش وزن، مراجعه مستمر به پزشک و بسیاری دیگر از خدمات بهره‌مند شوند. موسس درمانگاه Forward که پیشتر به عنوان مدیر اجرایی در گوگل فعالیت می‌کرده است عقیده دارد اطلاعات به دست آمده از این آزمایش‌ها به Forward کمک می‌کند به آینده بیمار چشم دوخته و مواردی که در بلند مدت اهمیت پیدا می‌کنند را مد نظر داشته باشد.

این درمانگاه بیش از همه در تلاش است با تجویز داروها و ارائه الگوهای صحیح زندگی، از بروز بیماری در افراد پیشگیری کند. منتقدان این اختراع برتر عقیده دارند بیشتر آمریکایی‌ها قادر به پرداخت هزینه‌های درمانگاه نیستند، مخصوصا اینکه آن‌ها بیمه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهند.

با این حال جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و همچنین تاسیس یک شعبه دیگر در لس آنجلس بعد از سان فرانسیسکو، نشان می‌دهد فعالیت Forward تاکنون ثمربخش بوده است. شرکت تصمیم دارد در آینده، چندین شعبه دیگر در سایر شهرهای ایالات متحده آمریکا تاسیس کند.

درمانگاه فوروارد

آدیداس فیوچرکرفت ۴ دی / کفشی مهندسی شده برای افزایش عملکرد

کفش ورزشی را در نظر بگیرید که با استفاده از آن، دویدن سریع‌تر و داشتن جهش‌های بلندتر امکان‌پذیر شود! این ایده به ساخت یک اختراع برتر سال منجر شد. Futurecraft 4D نام کفش ورزشی جدید آدیداس بوده و لایه میانی آن را می‌توان بر اساس نیاز افراد طراحی کرد. نه تنها شکل و اندازه کفش قابل سفارشی‌سازی هستند، بلکه حتی می‌توان میزان انعطاف‌پذیری، نوع اثرگذاری و میزان ضربه‌گیری آن را به دلخواه تعیین کرد.

بر اساس گفته‌های مجزی پروژه کفش Futurecraft 4D، اصلی‌ترین کلید ساخت این محصول استفاده از فناوری چاپ سه بعدی است. به این ترتیب سازنده می‌تواند ساخت هر میلی‌متر مربع از لایه میانی کفش را به خوبی تحت نظر داشته باشد و آن را بسته به نیاز هر فرد، تا جای ممکن از نظر عملکرد بهبود ببخشد.

به عقیده این مدیر، اعمال تغییرات مورد نیاز در کفش با استفاده از روش‌های سنتی تولید کفش ورزشی، به هفته‌ها زمان نیاز دارد، اما لایه میانی Futurecraft 4D را می‌توان به کمک فناوری پرینت سه بعدی در حدود دو ساعت ایجاد کرد. به این ترتیب زمان مورد نیاز برای ساخت محصول تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

بعید نیست در آینده‌ای نزدیک، برای خرید این اختراع برتر دیگر نیازی به چند روز انتظار نباشد. کافی است به یک فروشگاه آدیداش مراجعه کرده و بعد از مطرح کردن نیاز خود و اندازه‌گیری ابعاد پا، کفش را در کمتر از دو ساعت تحویل بگیرید و دیگر نیازی به ارسال سفارش به شرکت نخواهد بود.

آدیداس در نیمه ماه آینده میلادی، نسخه‌ای استاندارد از Futurecraft 4D که بر اساس داده‌های به دست آمده از دونده‌ها طی هفده سال ساخته شده است را عرضه خواهد کرد.

کفش آدیداس فیوچرکرفت ۴ دی

تسلا مدل ۳ / خودرویی با توانایی سرعت بخشیدن به صنعت اتومبیل‌های الکتریکی

اتومبیل‌های الکتریکی اغلب دو مشکل اساسی دارند؛ قیمت این دسته از خودروها در مقایسه با اتومبیل‌های متداول بسیار بیشتر بوده و همچنین با یک مرتبه شارژ، تنها قادر به طی کردن مسافتی کوتاه هستند. اما تسلا با معرفی اتومبیل Model 3 تلاش کرد این دو مشکل را از بین ببرد.

قیمت این محصول چیزی حدود ۳۵ هزار دلار است و با یک مرتبه شارژ می‌تواند تا ۲۰۰ مایل (۳۲۰ کیلومتر) حرکت کند. قیمت پایین و توانایی برای طی مسافتی طولانی بدون نیاز به شارژ مجدد، سبب شده درخواست‌ها برای خرید این خودرو شدیدا افزایش پیدا کند، به طوری که به ادعای تسلا، روزانه ۱۸۰۰ سفارش برای خرید آن ثبت می‌شود. حجم بالای درخواست‌ها برای خرید این اختراع برتر سبب شده تسلا برای هماهنگ کردن میزان عرضه و تقاضا با مشکلی مواجه شود.

ایلان ماسک موسس و مدیر عامل تسلا مدتی قبل طی انتشار یک توییت اعلام کرد شرکت اکنون نمی‌تواند بر اساس نیاز بازار اتومبیل Model 3 را تولید کند. با این حال تسلا امیدوار است در آینده‌ای نزدیک، خروجی خط تولید با میزان درخواست بازار هماهنگ شود. این موضوع بیش از سهام‌داران تسلا، برای دوست‌داران طبیعت خوشحال‌کننده است.

اتومبیل‌هایی همچون Model 3 که به منظور حرکت به جای سوخت‌های فسیلی از باتری و انرژی پاک استفاده می‌کنند، نقش بزرگی در کاهش سرعت تغییرات آب و هوایی کره زمین خواهند داشت. انتظار داریم در سال‌های آینده نیز در بین چند اختراع برتر سال، حتما نام یک یا چند اتومبیل برقی را مشاهده کنیم.

ماشین تسلا مدل ۳

ویلو پامپ / گجتی قابل حمل برای سهولت در شیردهی به نوزادان

شیر دادن به نوزاد به همان راحتی که به نظر می‌رسد نیست. مخصوصا مادرانی که فعالیت اجتماعی زیادی داشته و دائما در رفت و آمد هستند، شیر دادن به نوزاد برایشان تبدیل به امری چالش برانگیز خواهد شد. بیشتر دستگاه‌های برقی مکش شیر از پستان مادر، حین کار سر و صدای زیادی تولید کرده و آرامش مادر و فرزند را مختل می‌کنند. همچنین آن‌ها وسایلی ثابت هستند، در حالی که حین قرار داشتن در منزل اغلب می‌توان به صورت مستقیم به فرزند شیر داد.

اما محصول شرکت Willow یک اختراع برتر بوده و روال طاقت‌فرسا پیشین را تغییر داده است. این گجت قابل حمل و قدرت گرفته از باتری، به اندازه‌ای کوچک و کم صدا است که مادران می‌توانند آن را در هر جایی زیر لباس خود استفاده کنند. این وسیله برای مادران شاغل بسیار کاربردی است.

Willow Pump علاوه بر کم صدا بودن، تمرکز فرد را بر هم نمی‌زند، به همین دلیل حتی حین انجام کار و قرار داشتن در جلسات کاری نیز می‌توان از آن استفاده کرد. قیمت Willow Pump برابر ۴۸۰ دلار است و خرید آن در مقایسه با مدل‌های ثابت گرانتر تمام خواهد شد. برای جلوگیری از خراب شدن وسیله، برای هر یک از دو پمپ می‌توان محفظه‌ای مخصوص و دارای یخ خریداری کرد. قیمت یک جفت آن تنها ۱ دلار است.

به گفته مدیر عامل شرکت، آن‌ها با دریافت بازخورد از مادرانی که اکنون در حال استفاده از نسخه بتای Willow Pump هستند، تغییراتی را در آن اعمال خواهند کرد. اگر Willow Pump بتواند بعد از عرضه، وعده‌هایی که سازنده درباره آن داده است را محقق کند، تبدیل به یک اختراع برتر معرفی شده طی چندین سال گذشته خواهد شد.

گجت ویلو پامپ

نست سکیور / یک سیستم امنیتی خانگی ساده

اغلب سیستم‌های امنیتی خانگی، به منظور جلوگیری از ورود سایرین به حریم خصوصی افراد طراحی شده‌اند. Nest به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های Alphabet (شرکت مادر گوگل)، سیستم امنیتی خود را به شیوه‌ای متفاوت ساخت و یک اختراع برتر دیگر سال را رقم زد.

هدف اصلی از ساخت Nest Secure، افزایش سهولت استفاده از یک سیستم امنیتی برای کاربران بوده است. برای از کار انداختن هاب امنیتی به جای وارد کردن پسورد، باید از یک کد امنیتی استفاده کرد. یکی دیکر از مزایای Nest Secure، امکان تخصیص بازه‌های زمانی مشخص برای قبول کردن کلید‌های امنیتی است. به عنوان نمونه، می‌توان با خیال راحت یک کلید را به پرستار فرزند خود سپرد، چرا که کلید وی به جز ساعات کاری، دیگر کار نخواهد کرد.

به لطف وجود یک اپلیکیشن موبایل، می‌توان این سیستم امنیتی را از راه دور کنترل کرد. توانایی این محصول در حفاظت از خانه بسیار بالا است. اگر فردی تصمیم بگیرد با از کار انداختن هاب به خانه ورود پیدا کند، صدایی به قدرت ۸۵ دسی‌بل پخش خواهد شد. یکی دیگز از توانایی‌های آن، هشدار دادن به کاربر در صورت باز مانده درب‌ها و یا پنجره‌ها به لطف وجود سنسورهای حرکتی قدرتمند است. Nest Secure به قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

سیستم امنیتی نست سکیور

ناسا مارس اینسایت / کاوشگری با توانایی‌های فراوان

قطار به مقصد مریخ، هر دو سال یک مرتبه حرکت می‌کند، چرا که کره زمین و همسایه آن، تنها هر دو سال یکبار در راستای یک خط قرار می‌گیرند تا سریع‌ترین سفر ممکن بین این دو سیاره ممکن شود. ناسا قصد دارد از پرتاب کاوشگرش در سال ۲۰۱۸، بیشتری بهره‌بری ممکن را داشته باشد. این سازمان فضایی، فضاپیمای مارس اینسایت (Mars InSight) را در ماه می سال آینده میلادی (اردیبهشت ۹۷) به سمت سیاره سرخ ارسال خواهد کرد.

همانطور که از نام این کاوشگر پیداست، بهترین دید ممکن از سیاره مریخ تا امروز با استفاده از آن به دست خواهد آمد. پیشتر قرار بود این اختراع برتر در سال ۲۰۱۶ به سمت مریخ پرتاب شود، اما بروز مشکل در سیستم لرزه‌نگار آن سبب دو سال تاخیر در پرتاب شد. Mars Insight برخلاف Curiosity و دیگر مریخ‌نوردها، بعد از رسیدن به سطح سیاره سرخ در یک مکان ثابت می‌ماند، چرا که قصد دارد با فرو بردن میله‌ای به طول ۵ متر در سطح مریخ، تاریخچه حرارتی آن را به دست آورده و دمای کنونی سیاره را دقیق‌تر محاسبه کند.

این کاوشگر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. حین حفر سطح سیاره، لرزه‌نگار Mars Insight ترکیب مریخ را بررسی کرده و یک لینک رادیویی اشعه ایکس، نحوه‌ چرخش آن به دور محور خود و تاثیرپذیری گرانشی از دیگر اجسام واقع در منظومه‌ شمسی را تحلیل می‌کند. دوربین‌های کاوشگر نیز تصاویری سه بعدی و پانوراما از مریخ ثبت می‌کنند. Mars Insight به مدت ۷۲۸ روز زمینی (۷۰۸ روز مریخی) به این فعالیت‌ها ادامه خواهد داد. تا آن زمان، همه چیز برای پرتاب کاوشگر بعدی به مریخ آماده شده است.

کاوشگر ناسا مارس اینسایت

اوکولوس گو / هدست واقعیت افزوده بدون نیاز به ایستگاه پایه

واقعیت مجازی تکنولوژی فوق‌العاده پیشرفته و خارق‌العاده‌ای است که انسان را به عوالمی دیگر می‌برد. با این حال باید از آن به عنوان یک تکنولوژی دشوار به منظور استفاده یاد کنیم. حتی بهترین هدست‌های واقعیت مجازی نیز نیازمند گجت‌هایی جداگانه به عنوان ایستگاه پایه هستند. مخصوصا حین استفاده از هدست‌های مخصوص کامپیوتر، سیم‌های متصل بین هدست و سیستم کامپیوتری شدیدا دست و پا گیر می‌شوند. هدست‌هایی که ایستگاه پایه آن‌ها گوشی هوشمند است، باز هم مشکلات خاص خود را دارند.

اما اوکولوس، که اکنون تحت تملک فیس بوک قرار دارد، با ارائه هدست Oculus Go این مشکل را حل کرد. قیمت این هدست واقعیت مجازی ۲۰۰ دلار بوده و می‌تواند به صورتی کاملا مستقل عمل کند. به خاطر دست و پا گیر بودن هدست‌های نیازمند ایستگاه پایه، لنوو و اچ تی سی نیز از مدت‌ها قبل مشغول توسعه هدست‌های واقعیت مجازی مستقل هستند.

توانایی Oculus Go در زمینه ردیابی به اندازه بهترین هدست‌های دارای ایستگاه پایه کامپیوتر همچون اچ تی سی وایو و اوکولوس ریفت نیست. اما نباید فراموش کرد دو هدست یاد شده به تنهایی حدود ۸۰۰ دلار قیمت داشته و از آن مهمتر، تهیه کردن سیستم کامپیوتری پشتیبانی‌کننده از آن‌ها حداقل هزار و پانصد دلار هزینه دارد.

مسئول بخش محصولات موبایل اوکولوس عقیده دارد کاهش برخی توانایی‌ها، بخشی جدایی ناپذیر از سبک و کوچک کردن یک گجت در مقایسه با محصولات دیگر است. هدف فیس بوک و اوکولوس از ساخت Oculus Go، عرضه گجتی به منظور ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین تجربه ممکن از واقعیت مجازی نبوده است، بلکه آن‌ها تصمیم داشتند یک هدست برای استفاده سریع و راحت به بازار معرفی کنند.

هدست اوکولوس گو

تیستی وان تاپ /همیار آشپزی

بخش Tasty شرکت BuzzFeed با داشتن بیش از صد میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام، به عنوان محبوب‌ترین کانال مخصوص آشپزی در سراسر اینترنت شناخته می‌شود. این شرکت دستور‌العمل‌های پیچیده غذایی را به ویدیوهایی کوتاه و قابل فهم تقسیم می‌کند تا پخت سخت‌ترین غذاها برای مبتدی‌ترین افراد ممکن شود.

رییس بخش آزمایشگاه‌های BuzzFeed عقیده دارد لذت پختن یک غذا، با زمان دیدن پخته شدن آن توسط فردی دیگر درون فیس بوک غیر قابل مقایسه است. این نیاز ایده خلق یک اختراع برتر دیگر شد. Tasty One Top یک اجاق گاز هوشمند بوده و به لطف امکان همگام‌سازی با یک اپلیکیشن موبایل، به آشپزها کمک می‌کند مراحل پخت غذا را قدم به قدم پیش ببرند.

یک سنسور داخلی و دماسنج همراه، حرارت را ردیابی کرده و اطلاعات را به اپلیکیشن منتقل می‌کنند. به عنوان نمونه، آشپز به طور دقیق خواهد فهمید چه زمانی باید استیک را بچرخاند تا هر دو طرف آن به خوبی پخته شود. طی چند سال اخیر، چندین دستیار آشپزی دیگر همچون FirstBuild ،Hestan و Pantelligent به بازار عرضه شده‌اند، اما اصلی‌ترین دلیل برتری Tasty One Top در مقایسه با آن‌ها، داشتن مجموعه‌ای غنی از دستورالعمل‌های پخت غذاهای گوناگون است.

مبتدی‌ترین افراد نیز می‌توانند به کمک این اختراع برتر ، تبدیل به آشپزهایی همه فن حریف شوند، چرا که حتی روش صحیح ساده‌ترین کارها همچون حلقح حلقه کردن پیاز نیز در آن آموزش داده می‌شود. به عقیده سازنده، داشتن یک همراه آشپز که تمامی مراحل پخت پیچیده‌ترین غذاها را از قبل به آشپز بیان می‌کند، سبب می‌شود پخت و پز دیگر کاری ترسناک نباشد! قیمت Tasty One Top برابر ۱۵۰ دلار است.

اجاق گاز تیستی وان تاپ

دی‌جی‌آی اسپارک / پهپادی مخصوص عاشقان سلفی

پهپادها و مخصوصا کوآدکوپترها به عنوان زیر شاخه‌ای از انواع هواپیماهای بدون سرنشین، طی سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. آن‌ها دیگر همانند سابق فقط برای جاسوسی کاربرد نداشته و در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه آن‌ها اکنون در ماموریت‌های نجات و پروژه‌های نقشه‌کشی حضور گسترده‌ای دارند. اما پهپاد DJI Spark برای برآورده کردن یکی دیگر از نیازهای کاربران امروزی طراحی شده است.

با استفاده از این کوآدکوپتر می‌‌توان تصاویر بهتری ثبت و ویدیوهای حرفه‌ای‌تری ضبط کرد. یکی از مزایای آن در مقایسه با نمونه‌ های مشابه، که آن را تبدیل به یک اختراع برتر سال کرده است، قابلیت تشخیص ژست‌های حرکتی است. به این ترتیب می‌توان تنها با حرکات دست، فرمان‌هایی را برای انجام کارهای مختلف صادر کرد. به لطف وجود سنسورهای مختلف، پهپاد حین پرواز تعادل بیشتری داشته و از تصادف آن با سایر اشیا جلوگیری می‌شود.

اگرچه قیمت ۵۰۰ دلاری این پهپاد عکاس، آن را تبدیل به محصولی ارزشمند می‌کند، اما دوام ۱۶ دقیقه‌ای آن برای پرواز، ممکن است برخی کاربران را برای خرید با تردید مواجه کند. این زمان در مقایسه با بسیاری از پهپادهای پیشرفته امروزی به مراتب کمتر است.

به عقیده مدیر ارشد شرکت DJI، پهپاد Spark نقطه شروعی برای تولید نسل جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین است. استراتژی این شرکت در راستای معرفی نسل جدید پهپادها موفقیت‌آمیز بوده است. DJI Spark عکاسی و فیلم برداری را متحول کرده است، به همین دلیل کاربران تا امروز استقبال بسیاری خوبی از آن داشته‌اند.

پهباد دی‌جی‌آی اسپارک

مولی‌کول / فیلتر هوایی قدرتمند که آلودگی‌ها را نابود می‌کند

اغلب فیلترهای هوا، با به دام انداختن مواد آلوده‌کننده درون فیلترهای خود، کیفیت هوای محیط را بهبود می‌بخشند. اما فیلتر هوای Molekule در مقایسه با سایر نمونه‌ها کمی متفاوت و البته بهتر عمل می‌کند. این نمونه به جای به دام انداختن آلاینده‌ها، آن‌ها را از بین می‌برد.

ایده اصلی در ساخت این اختراع برتر ، پوشش ویژه‌ نانوفیلتر آن محسوب می‌شود که برای جلوگیری از رشد مجدد مواد سمی همچون قارچ‌ها و باکتری‌ها، به شیوه‌ای خاص طراحی شده است. در واقع برای از بین بردن آلودگی‌ها، از یک نوع واکنش نور استفاده می‌شود. به ادعای یکی از بنیان‌گذاران شرکت سازنده محصول، این واکنش دقیقا مشابه نحوه‌ تابش نور بر یک سلول خورشیدی به منظور تولید برق است.

با این حال قیمت ۸۰۰ دلاری این اختراع برتر در مقایسه با سایر فیلترهای هوای متداول بسیار بیشتر است. هر ساله نیز باید ۱۰۰ دلار به منظور خرید فیلترهای جدید پرداخت کنید. به عقیده طرفداران این محصول، تمیز نگه داشتن هوای محیط ارزش پرداخت این مبلغ را دارد. ایده ساخت این فیلتر هوا برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب بوده است، به طوری که از زمان مطرح شدن Molekule، تاکنون ۱۵ میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است.

فیــلـتر هوایی مولی‌کول

میشلن ویژن کانسپت / تایرهای بدون هوای انطباق‌پذیر

قرار است در آینده، اتومبیل‌های ما هوشمندتر از حالا باشند، اما لاستیک‌های آن‌ها از خود خودروها نیز هوشمندتر خواهند بود! حداقل اختراع برتر شرکت فرانسوی تایرسازی Michelin قصد دارد صنعت خودرو را به این سمت ببرد. Vision Concept طرح مفهومی جدید این شرکت بوده و سازنده در تلاش است به وسیله آن، پتانسیل‌ها و فواید یک تایر تکنولوژیک را به نمایش بگذارد.

اصلی‌ترین تفاوت آن با تمامی تایرها، خالی بودن از هوا است، پس دیگر نگرانی درباره تنظیم کردن باد با توجه به شرایط آب و هوایی معنی نخواهد داشت. این محصول از مواد بازیافت شده ساخته می‌شود تا در اندازه خود، در کاهش تولید زباله سهیم باشد.

اما مهمترین ویژگی Michelin Vision Concept ایجاد آج‌های آن به وسیله فناوری چاپ سه بعدی است. می‌توان بسته به شرایط جاده، این آج‌ها را بدون نیاز به تعویض خود لاستیک تغییر داد. به عقیده یکی از مجریان پروژه، مهمترین چالش ساخت این تایر، پیدا کردن روشی برای تغییر آج‌ها در زمانی کوتاه است، چرا که رانندگان دوست دارند در عرض چند دقیقه برای حرکت آماده شوند.

به عقیده سازنده، ایده Michelin Vision Concept متعلق به ۲۰ سال دیگر بوده و در حال حاضر نمی‌توان از آن استفاده کرد. اما برخی ویژگی‌های این اختراع برتر همچون ساختار بدون هوای آن و وجود سنسورهایی به منظور اطلا‌ع‌رسانی به راننده در زمان از بین رفتن آج‌های تایز، احتمالا تا چند سال آینده توسط اتومبیل‌سازان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تایر میشلن ویژن کانسپت

نورتون کور / یک روتر وای فای برای مراقبت از خانه هوشمند

گجت‌های آنلاین و دارای توانایی اتصال به اینترنت فواید زیادی دارند. به عنوان نمونه می‌توان در ابتدای صبح و حین آماده شدن برای برخواستن از رخت خواب، قهوه‌ساز را از راه دور روشن کرد. اما هر چه تعداد لوازم هوشمند خانگی همچون قهوه‌ساز، توستر، ماشین ظرف‌شویی و دیگر موارد بیشتر می‌شود، خطرات ناشی از هک شدن خانه هوشمند نیز افزایش می‌یابد.

هدف از ساخت Norton Core از بین بردن این تهدید بزرگ بوده است. برخلاف بیشتر روترهای وای فای که تنها وظیفه آن‌ها برقرار کردن ارتباطات است، Norton Core تلاش می‌کند رفتارهای مشکوک را تشخیص داده و با آن‌ها مقابله کند. اگر یکی از گجت‌های خانه رفتاری غیر معمول از خود نشان بدهد و یا نشانه‌هایی از وجود ویروس در آن بروز کند، این روتر ارتباط گجت مذکور را با سایر گجت‌های هوشمند خانه قطع می‌کند. این کار ما را به یاد قرنطینه کردن بیماران خاص در بیمارستان‌ها می‌اندازد!

به گفته رییس بخش اینترنت اشیای شرکت Symantec، روتر وای فای Norton Core قادر است به خاطر آپدیت شدن به صورت نرم افزاری به طور مستمر، جدیدترین ویروس‌های رایانه‌ای را تشخیص بدهد. قیمت این محصول ۲۸۰ دلار است و به خاطر آسوده کردن خیال کاربران از بابت امنیت خانه هوشمند خود، تبدیل به یک اختراع برتر شده است.

روتر نورتون کور

بمپو / مچ‌بندی برای محافظت از نوزادان

وجود چربی در بدن نوزادان از ضروریات است. بدون وجود آن، بدن نوزادان به سرعت با کاهش دما مواجه شده و همچنین مشکلاتی در بخش‌هایی از بدن همچون دستگاه تنفسی بروز می‌کند. متاسفانه در مناطقی که به خاطر وجود منابع کم، تعداد زیادی از نوزادان با وزن کم به دنیا می‌آیند، بیشتر درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها دارای مخازن مخصوص نگهداری نوزادان نارس نیستند تا به این وسیله دمای بدن آن‌ها کنترل شود.

از طرفی دیگر، بیشتر والدین از خطری که نوزادان آن‌ها را تهدید می‌کند بی‌اطلاع هستند و زمانی متوجه مشکل می‌شوند که دیگر کار از کار گذشته است. اما Bempu به خاطر جلوگیری از بروز این مشکلات تبدیل به یک اختراع برتر سال جاری شده است. این وسیله در واقع یک مچ‌بند پایشگر حرارت است. قیمت آن ۲۸ دلار بوده و در صورت کاهش دمای بدن نوزاد، این موضوع را به والدین اطلاع می‌دهد تا با روش‌های مختلف همچون پیچیدن آن‌ها درون پوشش‌های بیشتر، بدن نوزاد را گرم نگه دارند.

این اختراع تاکنون به بیش از ۱۰ هزار نوزاد در کشور هند کمک کرده است. Bempu علاوه بر هند، تاکنون در حدود ۲۵ کشور دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. این اختراع برتر توانست به خاطر کمک به وضعیت سلامت، از موسسه Saving Lives at Birth نزدیک به ۲ میلیون دلار کمک دریافت کند. به گفته مدیر عامل شرکت Bempu، هدف آن‌ها از تولید این مچ‌بند سلامتی، کاهش نرخ مرگ و میر در نوزادان بوده است. این گجت بسیار ساده بوده و یک وسیله آن‌چنان پیشرفته نیست، با این حال جان بسیاری از نوزادان را نجات داده و از بروز تعداد قابل توجهی از بیماری‌ها و نارسایی‌ها در بدو تولد جلوگیری می‌کند.

مچ بند بمپو

نینتندو سوییچ / کنسول بازی که همه‌جا می‌توان از آن استفاده کرد

به عقیده رییس نینتندو در آمریکا، در زمان بازی کردن، ناامیدکننده‌‌ترین لحظه زمانی است که مجبور به توقف بازی هستید. اما به لطف وجود نینتندو سوییچ دیگر اجباری برای این کار وجود ندارد. می‌توان از این اختراع برتر به عنوان یک تبلت برای بازی کردن در هر جایی استفاده کرد. در این حالت فقط یک کاربر قادر به استفاده از کنسول است.

اما با خارج کردن سایر دسته‌های بازی از کناره‌های کنسول، می‌توان به صورت چند نفره به بازی پرداخت. هنگامی که این چند کاربر به خانه برسند، می‌توانند نینتندو سوییچ را درون داک مخصوص آن قرار داده و سپس با یک کنسول خانگی ثابت بقیه کار را دنبال کنند. کاربران تاکنون از انطباق‌پذیری کنسول نینتندو سوییچ به این شیوه استقبال خوبی داشته‌اند.

ار زمان معرفی این اختراع برتر در ماه‌های ابتدای سال ۲۰۱۷، نینتندو موفق شده ۷٫۶ میلیون دستگاه از این کنسول به فروش برساند که نشان‌دهنده موفقیت بی‌نظیر آن است. انتظار می‌رود تا فرا رسیدن سال مالی جاری، میزان فروش این کنسول از کنسول Wii U نیز بیشتر شود. قیمت محصول ۳۰۰ دلار است.

کنسول بازی نینتندو سوییچ

ویسیز زیرو ۱ / کلاه ایمنی محکم‌تر و ایمن‌تر برای بازیکنان راگبی

بازیکنان فوتبال آمریکایی، چندین دهه است از کلاه‌های محافظ یکسانی استفاده می‌کنند و طراحی این کلاه‌ها سال‌ها بدون تغییر باقی مانده است. یک جراح مغز و اعصاب اطفال، حدود چهار سال قبل به فکر تغییر روش ساخت این دسته از کلاه‌های محافط افتاد.

او به استفاده از پلیمر منعطف در لایه بیرونی کلاه فکر می‌کرد، چرا که به این ترتیب می‌توان همانند سپر ماشین، در صورت وارد آمدن ضربه، اثرات ناشی از آن را کاهش داد. او طرحی که در ذهن داشت را بر روی یک کاغذ ترسیم کرد و نزد مسئولان دانشگاه واشینگتن برد. با کمک آن‌ها، استارتاپ VICIS به منظور تبدیل این ایده به یک اختراع برتر تاسیس شد.

مدیر عامل کنونی این شرکت مدعی است هدف آن‌ها، ساخت ایمن‌ترین کلاه محافظ تا به امروز بوده است. نتیجه تلاش VICIS بعد از ۴۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی سبب ساخت کلاه محافظ Zero1 شد که توانسته در آزمایش‌های مختلف، امتیازهای خوبی به دست بیاورد. این کلاه نشان داده می‌تواند با کاهش ضربات وارد شده به سر، از بروز تعداد زیادی از آسیب‌های مغزی جلوگیری کند.

اکنون نزدیک به ۱۸ تیم جام اصلی و ۲۰ باشگاه دانشگاهی از این اختراع برتر استفاده می‌کنند. شرکت VICIS قصد دارد به زودی، یک کلاه محافظ دیگر و مخصوص ورزشکاران دارای سن‌های پایین‌تر طراحی و تولید کند.

کلاه ایمنی ویسیز زیرو ۱

مزرعه اقیانوسی گرین ویو ۳D / محصولات کشاورزی غنی و مفید برای طبیعت

به عقیده مدیر شرکت GreenWave که سال‌های زیادی به ماهی‌گیری مشغول بوده است، آینده کشاورزی در کشت صدف خوراکی، صدف باریک دریایی و همچنین جلبک دریایی بر روی طناب‌هایی متصل به کف اقیانوس‌ها است. این شرکت اکنون مشغول پیاده‌سازی همین ایده است. انجام چنین کاری آن طور که به نظر می‌رسد دور از ذهن نیست.

سال‌ها است کشت درون زمین تبدیل به یک معضل شده است و نقش بسیار پررنگی در افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد. از آنجایی که انسان‌ها با ماهی‌گیری بیش از حد و همچنین عدم در نظر گرفتن موضوعات مهمی همچون جلوگیری از صید در زمان تخم‌ریزی ماهی‌ها، مشغول از بین بردن منابع خوراکی دریایی هستند، باید از هم‌اکنون به فکر منابع غذایی دیگری باشیم.

محصولات GreenWave مزایای زیادی داشته و به همین دلیل زنجیره آن‌ها تبدیل به یک اختراع برتر سال شده است. آن‌ها سرشار از پروتئین بوده و خودکفا هستند، به همین دلیل برای پرورش دادنشان به کود نیازی نیست. محصولات GreenWave قادر هستند با جذب کربن حین رشد کردن، با تغییرات آب و هوایی مخرب کره زمین مقابله کنند.

یکی از مشکلات پیش رو، ترغیب کردن مشتریان به تغییر سبک غذاهای خود و روی آوردن به خوردن نرم‌تنان و جلبک‌های دریایی است. آن‌ها به احتمال زیاد در ابتدا مقاومت زیادی از خود نشان خواهند داد. با این حال، اطلاع از مزایای این اختراع برتر برای بدن انسان و همچنین برای محیط زیست، رفته رفته آن‌ها را مجاب می‌کند.

شرکت GreenWave به آینده کار خود امیدوار است. تعداد زیادی ماهی‌گیر به کمک این شرکت توانسته‌اند از سال ۲۰۱۳، نزدیک به ۱۴ مزرعه اقیانوسی در سواحل نیو انگلند ایجاد کنند. شرکت در تلاش است به زودی چندین مزرعه دیگر در کالیفرنیای آمریکا، شمال غربی اقیانوس آرام و اروپا ایجاد کند.

مزرعه اقیانوسی گرین ویو ۳D

فیجت اسپینر / گجتی با توانایی فراوان در ایجاد حواس‌پرتی

سر و کله فیجت اسپینرها از ابتدای سال جاری میلادی در بازارهای سراسر جهان پیدا شد. سازندگان این گجت چرخان مدعی هستند این وسیله سبب افزایش تمرکز شده و استرس را کاهش می‌دهد. اما نتیجه چندین ماه استفاده از آن‌ها در سراسر جهان چیز دیگری بوده است. واقعیت این است که کاربران از فیجت اسپینر فقط به خاطر جذابیت آن استفاده می‌کنند، وگرنه آن‌ها نه تنها به افزایش تمرکز کمکی نمی‌کنند، بلکه بیشترین توانایی را در ایجاد حواس‌پرتی دارند!

به عنوان نمونه معلم‌ها چند ماهی است از دست دانش‌آموزان خود آسی شده‌اند، چرا که آن‌ها دائما در کلاس این گجت را در دست داشته و می‌چرخانند. سال گذشته، یک وسیله بازی با نام فیجت کیوب به بازار عرضه شد. بعد از این زمان، سازندگان اسباب بازی متوجه شدند کاربران در حال جستجوی عبارت «فیجت» در اینترنت هستند. آن‌ها این فرصت را مغتنم شمرده و بازار را مملو از گجتی جدید با نام فیجت اسپینر کردند.

فروش این وسیله در یک بازه زمانی به صورت انفجاری افزایش پیدا کرد، به طوری که در هر اسباب بازی فروشی، سوپر مارکت‌های بزرگ و بیشتر فروشگاه‌های آنلاین می‌توانستیم ردی از انواع فیجت اسپینر پیدا کنیم. هنوز تحقیقی درباره استرس‌زایی یا استر‌س‌زدایی این گجت انجام نشده است. با این حال هر فردی که از فیجت اسپینر استفاده کرده باشد، می‌داند این گجت شدیدا عامل حواس‌پرتی است.

گجت فیجت اسپینر

نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0