نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سیر تحول مدیریت

دسته بندی :مدیریت و حسابداری 7 دی 1389 نواندیشان 2576
سیر تحول مدیریت

مدیریت در طول تاریخ بشری تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. عصر اول,عصر شکار و سبک مدیریت در این عصر را سبک چماقی نامیده اند.عصر بعد,عصر کشاورزی بود.در ابتدای قرن ۱۹ برخی از کشورها وارد مرحله ای شدند که بعدها جامعه صنعتی نام گرفت.دراین عصر تولید اطلاعات رو به فزونی گذاشت به طوری که دیگر میزان اطلاعات تولید شده بیش از آن بود که در ذهن یک فرد جای بگیرد و انتقال اطلاعات مستلزم آموزشهای تخصصی شده بود.در این عصر مدیریت علمی پایه گذاری شد.

بعد از عصرصنعتی,عصر اطلاعات یا عصر فراصنعتی فرارسید.یعنی عصری که در آن حاکمیت از آن فن آوری,رایانه,ارتباطات و افراد بسیار ماهری است که به جای تلاش فیزیکی از قدرت فکر استفاده می کنند.ماهواره ها و سایر شبکه های ارتباطی,کره زمین را به یک دهکده کوچک تبدیل کرده اند.کوتاه شدن زمان که از طریق ارتباطات سریع حاصل شده این امکان را به مدیران داده تا در تماس دایم و فوری با سایر سازمانها یا کشورها بوده و اطلاعات مورد نیاز خود را بسیار سریع و به موقع دریافت کنند.

در عصر صنعتی,سرمایه, منبع استراتژیک به شمار می آمد.درحالیکه در عصر اطلاعات, دانش, منبع استراتژیک است. در عصر اطلاعات ارزش افزوده از طریق تبدیل اطلاعات به دانش و همچنین سرعت انتقال آن حاصل می شود.جریان اصلی عصر اطلاعات,مبتنی بر ارتباطات است.بنابراین اگر شبکه انتقال اطلاعات سرعت کافی نداشته باشد ارزش سیستمی که طراحی می شود صفر خواهد بود.

نام فایل: سیر تحول مدیریت

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0